سئو چیست؟

سئو مخفف عبارت search engine optimize است. معنای عبارت گفته شده بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. اگر نمی دانید سئو چیست یا می خواهید اطلاعات بیشتری درباره آن و نحوه خدمات دهی سئو بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

حتما تا به حال برایتان سوال یا مسئله ای به وجود آمده است که برای پیدا کردن آن به سرچ کردن در گوگل نیاز داشته باشید. برای مثال به دنبال خرید کفش ورزشی هستید و در باکس جستجوی گوگل تایپ می کنید، “کفش ورزشی” وقتی نتایج جستجو را می بینید با چه چیزی مواجه می شوید؟ چند سایت در صفحه اول قرار گرفته و چند سایت صفحه دوم. در صفحات بعدی هم سایت  های دیگیری قرار دارند.

به نظرتان چه عوماملی باعث می شود که یک سایت صفحه اول باشد، یک سایت صفحه دوم و سایتی دیگر در صفحه ای پایین تر؟ اینکه یک سایت در صفحه اول یا دوم و یا صفحات پایین تر قرار دارد همینطوری نیست. سایت هایی که در رتبه بالاتر قرار می گیرند، “سئو” شده اند.

سئو به انجام دادن مجموعه قوانینی و عواملی در سایت گفته می شود که توسط  گوگل ارائه شده است. گوگل از طریق اسناد و داکیومنت هایی به شما می گوید که باید چه قوانینی را رعایت کنید تا سایت شما سئو شود. البته بخش بزرگ دیگری از کارهای سئو را خود گوگل علنا اعلام نمی کند و بر اساس تجربه سئوکاران حرفه ای به دست آمده اند.

سئو در نتیجه افزایش بسیار زیاد صفحات وب و سوءاستفاده بعضی از وب مستران از نتایج جستجو به وجود آمده است و شامل قوانینی است که سایت های کاربرپسند و مطلوب را از سایت های اسپم و ناکارآمد جدا می کند. تمام سعی موتورهای جستجو بر این است که بهترین نتیجه را به کاربران ارائه دهد

انواع سئو

سئو در حالت کلی به دو بخش تقسیم می شود. سئو داخلی و سئو خارجی. در ادامه در مورد هر کدام به تفصیل توضیح داده شده است.

سئو داخلی

سئو داخلی که انگلیسی آن on page seo می شود، به مجموعه کارها و قوانینی گفته می شود که شما باید ان ها را در سایت خودتان رعایت کنید. سئو داخلی شام مواردی همچون کدنویسی استاندارد، تولید مجتوا، لینک بیلدینگ داخلی، سرعت و ریسپانسیو بودن سایت است.

کد نویسی

کد نویسی تمیز و بهینه شده، یکی از موارد اصلی سئو داخلی به شما می رود. کد نویسی تمیز یعنی کدی که سیستم به درستی آن را خوانده و به درستی به کاربر و موتروهای جستجو نمایش داده شود.

تولید محتوا

تولید محتوا یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی است. با تولید محتوا به گوگل می فهامنید که یک سایت درجه یک و عالی هستید که به تولید محتوا برای کاربران اهمیت می دهید.

لینک سازی داخلی

برای اینکه سئو داخلی سایت خود را یک قدم ئیگر به جلو ببرید، نیاز است تا لینک سازی داخلی سایت خود را به درستی انجام دهید. لینک سازی داخلی یعنی لینک دادن صفحات سایت به یکدیگر.

سرعت

سرعت یکی دیگر از موارد مهم سئو داخلی به شما می رود که تاثیر زیادی بر روی سئو داخلی سایت و همچنین تجربه کاربری دارد. سرعت بالا باعث می شود تا سایت سریع تر باز شده و مخاطب کمتر منتظر بماند. به این شکل کاربر نسبت به سایت شما حس بهتری پیدا می کند، چون تجربه ای خوب از استفاده از سایت شما داشته است.

ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن سایت

ریسپانسیو بودن سایت یکی از مهم ترین فاکتورها برای سئو داخلی است که هر روز مهم تر هم می شود. با توجه به اینکه هر روز بر تعداد کاربران موبایل افزوده می شود، واکنشگرا بودن سایت به یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو تبدیل شده است. امروزه موتورهای جستجو سایت های را که ریسپانسیو نیستند در نتایج موبایل و تبلت نشان نمی دهد و این یعنی از دست دادن حدود نیمی از کاربران احتمالی. پس ریپسانسیو بودن هم یکی از فاکتورهای مهمی است که برای سئو داخلی سایت باید این امکان را به سایتتان اضافه کنید.

سئو خارجی

سئو خارجی که معادل انگلیسی ان off page seo گفته می شود، به ان دسته از کارها و عواملی می گویند که در خارج از سایت انجام می دهید. سئو خارجی شامل نواردی همچون لینک بیلدینگ، سوشال سیگنال و برندینگ است.

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ خارجی به دریافت لینک از سایت های دیگر گفته می شود. لینک بیلدینگ خارجی یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو است. برای لینک بیلدینگ خارجی باید وقت زیادی صرف شود تا بتوانید از بهترین سایت ها لینک دریافت کنید.

سوشال سیگنال

سوشال سیگنال یکی دیگر از موارد مهم سئو خارجی سایت است. امروزه شبکه های اجتماعی فراگیر و قدرتمند شده اند. برای همین اشتراک سایت شما در این شبکه ها برای گوگل مهم شده است. به همین دلیل سوشال سیگنال نیز یکی از موارد مهم off page seo است.

برندینگ

فاکتور برندینگ هم یکی از موارد مهم و کلیدی سئو خارجی سایت است. برندینگ در سئو یعنی اینکه نام برندتان سرچ شود یا اسم سایتتان همراه با یک کلمه کلیدی سرچ شود. همچنین برندینگ در سئو، فاکتورهای دیگری نیز دارد که در مقاله ای سعی می کنیم تمامی این موارد را خدمتتان توضیح دهیم.

مواردی که برای دو مورد سئو داخلی و سئو خارجی عرض شد بخش کوچکی از اقدامات سئو است. برای اینکه یک سایت سئو شود، باید عوامل و فاکتورهای بسیار بیشتری را رعایت کنید.

فاکتورهای سئو

سئو مانند یک کودک در حال رشد است و هر روز از دیروز بزرگ تر و قدرتمندتر می شود. در ابتدا فاکتورهای سئو سختگیرانه نبود و موتورهای جستجو نیز به اندازه الآن باهوش نبودند. اما همانگونه که گفته شد رشد تصاعدی صفحات وب و سوءاستفاده بعضی از وبمستران باعث شد تا موتورهای جستجو هر روز بزرگتر و باهوش تر شده و قوانین سئو نیز سختگیرانه تر شوند. امروزه بیش از ۲۰۰ فاکتور وجود دارد که باعث می شود یک سایت سئو شود. معرفی و توضیح همه فاکتورها مختص این بخش نیست و در قالب مقاله ای جامع به آن خواهیم پرداخت.

اما اگر بخواهیم یک نگاه سطحی داشته باشیم فاکتورهای اصلی سئو، مواردی همچون تولید محتوا، لینک بیلدینگ صحیح و موارد فنی من جمله سرعت و بهینه بودن ساختار کد نویسی سایت است.

تکنیک های سئو

کار کردن بر روی سئو به طور کلی به سه دسته کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری دسته بندی می شود. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد هر یک از تکنیک ها ارائه شده است.

کلاه سفید

تکنیک سئو کلاه سفید نوعی تکنیک است که در آن سئو کار از هیچ یک از موارد خلاف قوانین گوگل استفاده نمی کند. سئو کلاه سفید دقیقا همان سئویی است که گوگل می خواهد. استفاده از تکنیک سئو کلاه سفید زمان بر و است و نیاز به تلاش بیشتری دارد، اما ماندگاری و تاثیر بسیار زیادی در افزایش رتبه در نتایج جستجو خواهد شد.

کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه یا سئو کثیف دقیقا همان چیزی است که گوگل از آن متنفر است. سئو کلاه سیاه به بکارگیری تکنیک ها و اقداماتی است که خلاف قوانین گوگل است. استفاده از این تکنیک باعث می شود که بسیار سریع رتبه سایت شما در نتایج جستجو بهتر شود اما با این کار ریسک پنالتی شدن سایت شما توسط گوگل و حذف از نتایج جستجو، به دلیل سرپیچی از قوانین گوگل بسیار بالاتر می رود.

کلاه خاکستری

اگر می خواهید هم خدا را داشته باشید و هم خرما را از تکنیک سئو کلاه خاکستری استفاده داشته باشید. سئو کلاه خاکستری تلفیقی از سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. در واقع در تکنیک کلاه خاکسترس شما وانمود می کنید که در حال انجام سئو کلاه سفید هستید، اما اینطور نیست و گاها از تکنیک هایی استفاده می کنید که مورد تایید گوگول نیست.

تکنیک کلاه خاکستری در ایران کاربرد بسیار زیادی دارد چراکه بعضی از تکنیک های سئو کلاه سفید در ایران کاربردی ندارد پس ما مجبوریم که از تکنیک سئو کلاه خاکستری استفاده داشته باشیم. انجام سئو به روش کلاه خاکستری مستلزم انجام کارهایی ماهرانه، خلاقانه و حرفه ای است تا گوگل از روند کار شما بویی نبرد.

کارهای اصلی انجام سئو

برای اینکه صفحات وب سایت خود را سئو کنیم، باید کارهایی را انجام بدهیم. ما در ادامه بخشی از کارهایی را که برای سئو سایت لازم است انجام بدهید لیست کرده و در مورد آن ها صحبت کرده ایم.

آنالیز و بررسی

قبل از انجام هر کاری باید به آنالیز سایت رقبا پرداخته و نقطه های مثبت آن ها را پیدا کنید. بعد به بررسی سایت خود پرداخته و مشکلات سایت خود را پیدا کنید. حالا باید مشکلات سایت خود را بهبود ببخشید و بهتر از رقبا شوید. برای مثال اگر رقیبتان در صفحه ای یک محتوای ۲۰۰۰ کلمه ای ایجاد کرده، شما برای اینکه پیروز ماجرا شوید، باید یک محتوای ۲۵۰۰ کلمه ای تولید کنید.

تولید محتوا

تولید محتوا را می توان مهم ترین عامل در افزایش رتبه بندی اعلام کرد. محتوای ارزشمند و کارآمد برای گوگل خیلی مهم است. برای گوگل مهم است که کاربری که از طریق سرچ به سایت شما رسیده، به پاسخ سوالش و همان چیزی که می خواهد برسد. هیچ چیز مانند تولید محتوای کاربردی نمی تواند پاسخگوی نیازها و سوالات کاربران باشد. در نتیجه تولید محتوا از اهمییت بسیار بالایی برخوردار است.

لینک بیلدینگ داخلی و خارجی

لینک بیلدینگ سایت اهمیت فوق العاده بالایی دارد. هر چند که محتوا بسیار مهم است. اما بدون لینک بیلدینگ درست و حسابی زیاد کاربردی ندارد. یعنی ممکن است باعث شود تا افزایش رتبه داشته باشید، اما با لینک بیلدینگ داخلی و خارجی صحیح می توانید افزایش رتبه بسیار بیشتری داشته باشید.

بهبود و آپدیت همیشگی

به یاد داشته باشید که سئو یک پروسه همیشگی است و این نیست که مثلا شما یک صفحه را سئو کنید و بعد که به صفحه اول رسید، به همان حال خود رهایش کنید. برای اینکه یک صفحه از سایت شما به طور مداوم در صدر نتایج باشد، نیاز است تا به صورت همیشگی آن را بهبود بخشیده و آپدیت کنید.

یادگیری و دریافت مشاوره

برای اینکه سایت خود را سئو کنید لازم است تا همیشه در حال یادگیری بوده و بروز باشید. همچنین دریافت مشاوره از متخصصین سئو بسیار کارآمد است و باعث می شود تا با دقت و کیفیت بیشتری، سئو سایت انجام بگیرد. این را بدانید که قوانین و فاکتورهای سئو همواره در حال پیشرفت و توسعه هستند و الگوریتم های گوگل هر روز پیشرفته تر و هوشمندتر می شوند. در نتیجه لازم است با یادگیری همیشگی و دریافت مشاوره از متخصصین سئو، در حال پیشرفت باشید.

مدت زمان سئو

زمان سئو چقدر است؟ اگر راستش را بخواهید معلوم نیست! همه چیز به شرایط سایت شما، رقبا، کلمات کلیدی انتخاب شده و سایر فاکتورهایی وابسته است که از بحث این صفحه خارج است. هر چند که نمی توان به صورت کلی برای آن یک حدس دقیق زد، اما زمان سئو کردن وب سایت از ۳،۴ ماه شروع شده و ممکن است تا بیش از یک سال نیز به طول بیانجامد.

سئو یا تبلیغات ادوردز؟

یک سوال مطرح دیگر در زمینه سئو این است که آیا تبلیغات گوگل ادوردز بهتر است یا سئو کردن وب سایت. به نظر نمی آید که هیچکدام بر دیگری برتری داشته باشند، چون هر کدام ویژگی هایی دارند که برای بهبود کسب و کار عالی هستند.

اگر می خواهید به صورت رایگان رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجو بهبود ببخشید بهتر است از سئو استفاده داشته باشید. اما در صورتی که بودجه دارید می توانید با تبلیغات گوگل ادوردز بسیار سریع، بالاتر از رقبا قرار بگیرید. سایت هایی که با ادوردز در نتایج جستجو نشان داده می شوند، با نشان “ADS – تبلیغ” از سایر نتایج متمایز می شوند.

خوبی ادوردز این است که شما به ازای کلیک کاربران هزینه می پردازید و نه نمایش. برای مثال ممکن است تبلیغ شما ۲۰۰ بار نمایش داده شود و تنها ۲۰ کاربر بر روی لینک سایت شما کلیک کنند، در نتیجه هزینه ۲۰ کلیک از شما کسر می شود و نه ۲۰۰ نمایش.

اما سئو یک مزیت ویژه دارد. سئو ماندگاری بسیار بیشتری دارد. در تبلیغات گوگل ادوردز شما بر اساس پولی که می پردازید بالا هستید اما با سئو بر اساس تلاشی که کرده اید و خواهید کرد، مدت ها در صدر نتایج باقی می مانید آن هم به صورت رایگان.

یک ایده بهتر، استفاده به عنوان مکمل

بهتر است به جای اینکه دنبال این باشیم که کدام یک بهتر است. از یک ایده بهتر استفاده کنیم. شما می توانید از هر دو روش استفاده داشته باشید. قبل از اینکه با سئو در صدر نتایج جستجو واقع شوید، از تبلیغات استفاده کنید و بعد از اینکه سایتتان در نتایج جستجو، رتبه خوبی کسب کرد تبلیغات خود را کمتر و کم رنگ تر کنی. اینگونه می توانید به صورت راحت و با هزینه ای کمتر، کسب و کار خود را در بازار هدف نمایش دهید.

چرا سئو؟ سئو چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟

به جرئت می توان گفت که سئو بهترین روش افزایش فروش است. چون گوگل ارگانیک ترین مشتریان را برای شما می فرستد. کاربری که موردی را در گوگل سرچ می کند، دقیقا به دنبال همان چیز است. در نتیجه یک کاربر هدف تلقی شده و فروش به آن، زیاد سخت نیست.

البته باید یک چیزی را در نظر داشته باشید که سئو کردن وب سایت بر روی کلمات اصلی و تک کلمه ای زیاد بهینه نیست. برای مثال اگر شما در صنعت مبل کار می کنید، نباید سایتتان را با کلمه مبل سئو کنید. شما قصد دارید محصولاتی را به فروش برسانید، در حالیکه ممکن است کاربری که کلمه مبل را سرچ کرده به دنبال محصول شما نباشد و قصدش از جستجو کردن، پیدا کردن چندین عکس مبل باشد.

همچنین سئو کردن سایت بر روی کلمه ای مانند مبل، کار دشوار و ززمان بریی است و همانگونه که گفته شد آن چنان هم کاربران هدف را شامل نمی شود. بهتر است بر روی سئو کردن وب سایت خود در کلمه هایی طولانی تر متمرکز شده و کلماتی طولانی تر، آسان تر و همچنین پربازده تر را برای سئو سایت خود انتخاب کنید.

در ادامه طی چند مورد، مزایای سئو را تشریح می کنیم.

افزایش فروش تا ۱۰۰ برابر

با سئو کردن سایت خود می توانید فروش خود را رقم معجزه آسای ۱۰۰ برابر فروش فعلی و حتی بیشتر افزایش دهید. هیچ چیز مانند سئو کردن سایت نمی تواند این حجم از افزایش فروش را برای شما به ارمغان بیاورد.

برندینگ

با سئو کردن وب سایت خود، کسب و کار خود را به یک مرجع و برند شناخته شده تبدیل می کنید. چرا که کاربران با جستجو وارد سایت شما می شوند. و دفعات دیگر هم با جستجو وارد سایت شما می شوند. این ماجرا تکرار پیدا می کند و یواش یواش اسم برند شما را همراه با کلماتی که سرچ می کنند می آورند، برند شما را به یکدیگر معرفی می کنند و برند شما را به یکدیگر توصیه می کنند تا همه سایت و کسب و کار شما را به عنوان یک برند معتبر بشناسند.

اعتبار و قدرت بالا

با افزایش رتبه در نتایج جستجو اعتبار بسیار بالایی در نزد کاربران و همچنین موتور جستجوی گوگل و سایر جستجوگرها کسب می کنید. در نتیجه به همین راحتی ها رتبه و جایگاه خود را از دست نمی دهید و اعتبار و قدرتی که دارید باعث می شوید تا مدت ها سایت شما در صدر نتایج جستجو باقی بماند.

کاهش هزینه های اضافی

با سئو کردن وب سایت خود از هزینه های اضافی مانند تبلیغات جلوگیری می کنید. وقتی که سایت شما در معرض دید کاربران هدف بسیار زیادی قرار دارد، لازم نیست تا هزینه زیادی را ضرف تبلیغات و شناساندن برند و خدمات و محصولات خود به دیگران کنید، بنابراین هزینه های شما کاهش پیدا کرده و فروش افزایش پیدا می کند.

توسعه کسب و کار

با توجه به موارد بالا وقتی که سایت شما بالا باشد، فروش اعبار و قدرت بیشتر شده و هزینه های اضافی به طور چشمگیری کاهش پیدا می کنند. ایینگونه کسب و کاری که ایجاد کرده اید توسعه پیدا می کند و شما پیشرفت های بزرگی را در کسب و کار خود خواهید دید.

خدمات سئو سایت، توسط مارکتینگرام

مارکیتنگرام با تکیه به دانش و تخصص کادر جوان و متخصص خود، اقدام به ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت می نماید از جمله خدمات سئو و بهینه سازی سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد. با کلیک بر روی هر یک از گزینه ها می توانید به صفحه مورد نظر منتقل شوید.

هزینه سئو

هزینه سئو به گونه ای نیست که بدون بررسی اعلام شود. هزنیه سئو به صورت ماهانه محاسبه می شود و قیمت دهی نیز بر اساس مواردی همچون وضعیت سایت شما، وضعیت سایت رقبا، کلمات کلیدی و سایر فاکتورها انجام می شود.

چرا مارکتینگرام

با وجود شرکت های بسیار زیادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت وجود دارند چرا شما باید این کار را به ما بسپرید؟ ما در مارکتینگرام استراتژی داریم و داشتن استراتژی، برگ برنده ای است در دستان شما. اینکه شما یک سایت را سئو کنید کافی نیست. ممکن است یک سایت، رتبه خوبی را در صفحه نتایج داشته باشد اما فروش خوبی نداشته باشد. می دانید چرا؟ چون چنین وب سایتی استراتژی ندارد.

درست است که کاربرانی که وارد سایت شما می شوند جز بازار هدف هستند اما اگر استراتژی خاصی برای افزایش فروش خود ایجاد نکنید عملاً فروشی ایجاد نخواهد شد و مثال کاربرانی که وارد سایت شما می شوند مانند این است که شما یک بوتیک دارید، مشتریانی می آیند لباس پرو می کنند، قیمت می پرسند اما خرید نمی کنند و می روند.

برای اینکه یک کاربر را تبدیل به خریدار کنید باید از طریق تکنیک هایی، همچون دریافت اطلاعات کاربر، هدایت او به سایر کانال های ارتباطی، تولید محتوای جذاب و سایر روش های دیجیتال مارکتینگ با وی ارتباط ایجاد کرده و تعامل داشته باشید تا این کاربر را تبدیل به مشتری و خریدار کنید.

ما در مارکتینگرام علاوه بر خدمات تخصصی سئو سعی می کنیم با چیدن استراتژی های قدرتمند و حرفه ای علاوه بر جذب کاربران، آن ها را به مشتری تبدیل کنیم. در نظر داشته باشید اگر کاربری در سایت بچرخد و خرید نکند، این کار او، فقط به اتلاف منابع سایت می انجامد و نه تنها سودی برای شما ایجاد نمی کند، بلبکه ممکن است به شما ضررهایی نیز وارد کند.

فرق مارکتینگرام با سایر شرکت های سئو و بهینه سازی سایت این است که ما همه تلاش خود را به کار می بندیم که برای شما مشتری جذب کنیم و نه تنها بازدید یا افزایش رتبه. در ادامه بخشی از کارهایی که ما در مارکتینگرام برای بهبود سئو سایت شما انجام می دهیم را تشریح می کنیم.

[/col] [/row]
برنامه‌ریزی سئو
1 میلیون تومان
برای برنامه‌ریزی یک سایت
مشاوره رایگان تلفنی
برای حداقل ۱۰ کلمه
تحقیقات کلمه کلیدی
ارائه استراتژی رقابت سئو
برنامه جامع بهبود صفحات سایت
ارائه چک لیست سئو
ارائه برنامه لینک بیلدینگ
ارائه برنامه جامع تولید محتوا
2 ساعت آموزش مقدماتی سئو
2 ساعت مشاوره
سفارش از طریق انتهای صفحه
برنامه‌ریزی سئو
1 میلیون تومان
برای برنامه‌ریزی یک سایت
مشاوره رایگان تلفنی
برای حداقل ۱۰ کلمه
تحقیقات کلمه کلیدی
ارائه استراتژی رقابت سئو
برنامه جامع بهبود صفحات سایت
ارائه چک لیست سئو
ارائه برنامه لینک بیلدینگ
ارائه برنامه جامع تولید محتوا
2 ساعت آموزش مقدماتی سئو
2 ساعت مشاوره
سفارش از طریق انتهای صفحه

ثبت سفارش سئو سایت

اگر قصد دارید به صورت کاملاً حرفه ای به سئو سایت خود بپردازید، می توانید از طریق راه‌های مختلف ارتباطی، سفارش خود را اعلام کرده تا مشاوره رایگان دریافت کنید. برای این منظور بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

ثبت سفارش و دریافت مشاوره رایگان

در صورتی‌که خدمات مدنظر شما در پکیج‌ها و لیست‌های بالا قرار ندارد، با ما تماس حاصل فرمایید تا پس از دریافت مشاوره رایگان و بررسی سایت شما پکیج‌های سفارشی‌شده و مدنظر شما ایجاد و ارائه شوند.

2 دیدگاه برای “سئو و بهینه سازی سایت

    • بابک حیدریان گفته:

      سلام
      برای اینکه بفهمیم چه کارهایی لازم است و چقدر بودجه نیاز است لازم است تا سایت شما و رقبا بررسی شده و سپس کارهایی لازم و هزینه های پیش رو اعلام می شوند.
      برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق دکمه مشاوره رایگان موجود در هدر سایت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *