افزایش فالوور اینستاگرام – رشد شگفت انگیز هواداران واقعی با تکنیک های ۲۰۲۰

اینستاگرام مارکتینگ
جدول محتوا (با کلیک بر روی هر گزینه، به آن بخش منتقل می شوید.) پنهان کردن

اینستاگرام، ایستگرام و اینستا! نامی که هر روز بارها و بارها به شکل های مختلف به گوشمان می خورد و با آن سر و کار داریم. به لطف این شبکه اجتماعی و اینستاگرام مارکتینگ کسب و کارهای زیادی رونق پیدا کردند، افراد زیادی معروف شده و البته پول های نجومی زیادی نیز در آن جابه جا می شود.

یکی از خوبی های اینستاگرام این است که افراد زیادی را با رفتارها، علایق، خواسته ها یا تفکرات هم شکل یا مشابه در خود جای داده است. پس مطمئن باشید که که افراد زیادی مثل شما فکر می کنند و به همین دلیل از ارتباط با شما بدشان نمی آید. حیف نیست فرصت ارتباط با آن ها را از دست بدهید؟

شما می توانید با به کار گیری تکنیک هایی ساده اما کاربردی، آنها را به سمت خود بکشید و در قدم بعدی آن ها را به “هوادارنی وفادار” تبدیل کنید. ما تصمیم گرفتیم تا مقاله ای جامع و کاربردی با موضوع انواع راه های جذب و افزایش فالوور اینستاگرام آماده کنیم و در آن به بررسی موارد تاثیرگذار در افزایش فالوور واقعی اینستاگرام بپردازیم. در ادامه لطفاً با ما همراه باشید…

اینستاگرام، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان و ایران است. محبویت این شبکه اجتماعی، به این دلیل است که هم برای کارهای تجاری استفاده و بازدهی مطلوب دارد و هم برای روزمرگی و گذراندن اوقات فراغت مناسب است.

چرا هنگامی که این همه انسان متفاوت و جورواجور از اینستاگرام خود درآمد کسب می کنند اما ما دست روی دست بگذاریم و فقط به مصرف انرژی و سرمایه خود در اینستاگرام باشیم بی اینکه سودی نصیبمان شود؟ مطمئن باشید این ظلم به خود است! پس بهترین راهکار این است که با راه اندازی پیج اینستاگرام شروع به کسب درآمد کنیم.

افزایش فالوور ایستاگرام؟

قبل از اینکه شروع کنیم، به نکته ای ریز اما کاربردی اشاره می کنیم. فالوورها به هیچ درد شما نمی خورند. آنها فقط عکس و ویدئوهای شما را لایک می کنند و نهایت لطفشان این است که برایتان کامنت بگذارند: “عالی بود”.

این ها رفتار روزانه یک کاربر معمولی اینستاگرام است. به جای اینکه دنبال فالوورهای اینستاگرامی باشید سعی کنید به دنبال کاربرانی باشید که برای شما احترام خاصی قائل هستند و به دنبال خدمات و محصولاتی که شما می فروشید هستند.

ما نام آنان را هواداران اینستاگرامی گذاشته ایم. همیشه سعی داشته باشید “هواداران اینستاگرامی” جذب کنید! آنها شما را دوست دارند و حاضرند تا از محصولات یا خدمات کسب و کار شما استفاده کنند. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش هایی آشنا کنیم که با استفاده از آنها بتوانید هوادران اینستاگرامی خود را پیدا و جذب کنید.

امروزه شرکت ها، سایت ها و اپلیکیشن های زیادی خدمات افزایش فالوور را انجام می دهند اما اگر بخواهیم در حقشان اجحاف نکنیم، چیزی در حدود ۹۰% درصد خدمات آنان فیک است.

هر چند که برخی از این کسب و کارها، به صورت صادقانه خدمات واقعی را به کاربران خود ارائه می دهند، اما تعدادشان زیاد نیست. راه آنان برای جذب فالوور ساده است! آنها طیف وسیعی از کاربران خود را دعوت به فالو کردن افراد و صفحات مقابل می کنند، این روند ادامه پیدا می کند و هر صفحه، به منظور امتیازگیری برای دریافت فالوور، اقدام به فالو کردن دیگران می کنند. اما این وسط دو مشکل وجود دارد:

مشکل اول:

کاربران متقابل، معمولاً با اکانت واقعی اقدام به فالوکردن شما نمی کنند. جون کسی از تعداد فالوورهای زیاد و با طیف موضوعی مختلف، خوشش نمی آید.

مشکل دوم:

حتی اگر کاربری با صفحه اصلی خود شما را فالو کند، به دلیل تعداد فالوورهای بالا، نخواهد توانست اکانت شما را پیدا کرده، و در آن به بحث و مشارکت بپردازد.

پس با توجه به موارد بالا، بهتر است ما سعی کنیم تا به دنبال فالوورهای واقعی اینستاگرامی باشیم چراکه آنان برای کسب و کارمان مفید واقع خواهند شد. این را نیز توجه داشته باشید که ممکن است برخی موارد به صورت خیلی نزدیک از یکدیگر متمایز باشند، اما احتمالاً همه آنها مهم هستند چون اگر حتی یکی از موارد نیز سر جایی خودش نباشد، اجرا نشود یا اجرا شود اما به شکل غیر حرفه ای، کارها طبق روال پیش نخواهند رفت و احتمال شکست یا بازدهی کم وجود خواهد داشت.

۱ – اینستاگرام خود را حرفه ای کنید.

حرفه ای کردن اینستاگرام به معنی انجام رفتارهایی تکنیکال است که در دید یک کاربر معمولی، صفحه اینستاگرام کسب و کار شما را را جذاب تر و متمایز از سایر صفحات رقبا و حوزه کاری موردنظر خواهد کرد. یکی از بخش های مهم بازاریابی با اینستاگرام متمایز بودن پیج شما از پیج های سایرین است. اگر این اصول را رعایت کنید، شما، از دید کاربران صفحه ای جذاب و ارزشمند جهت دنبال کردن خواهید داشت.

نام کاربری

نام کاربری، نامی است که فقط مختص یک حساب است و در صورت انتخاب توسط شخص دیگر، نمی توان از از آن استفاده کرد. پیشنهاد ما این است که تا حد ممکن از نام خود، یا کسب و کارتان بدون هیچ پیشوند و پسوند خاصی استفاده کنید و در صورتی که سایت دارید تمام سعی خود را بر این بگذارید که تنها نام سایت را بدون پسوند دامنه استفاده کنید.

اما اگر نام کاربری موردنظر شما موجود نبود می توانید از پسوند یا پیشوندهایی مانند “insta – org -net – real – official” استفاده کنید و برای جدا کردن نام از پسوند یا پیشوند، از علامت های “. یا _” استفاده کنید.

همچنین در صورتی که که نام کاربری متناسب با نام سایت شما گرفته شده بود، می توانید از پسوند دامنه خود سایت استفاده کنید. می توانید پس از اسم نقطه یا خط فاصله گذاشته و پسوند دامنه را قرار دهید یا اینکه اصلاً پسوندی میان نام و دامنه وجود نداشته باشد، این مورد برای سایر پیشوند و پسوندها نیز صدق می کند. همچنین سعی کنید از یک نام کاربری جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید تا کاربران بیشتر مجذوب شما شوند.

یک ابزار کاربردی

اگر نمی خواهید وقت زیادی را برای یافتن نام های خالی مورد نظرتان تلف کنید می توانید از سایت چک کننده نام (Name Check) که به اختصار namechk نامگذاری شده است، استفاده کنید. برای شروع به آدرس namechk.com بروید. در باکس جستجو، نام مورد نظر خود را وارد کنید، نام کاربری وارد شده برای شبکه های اجتماعی مختلف و چندین پسوند دامنه، بررسی و آدرس صفحات یا دامنه های آزاد یا قفل را به شما ارائه می دهد. با استفاده از این ابزار، به راحتی می توانید نام کاربری مورد نظر خود را برای ثبت پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

عکس پروفایل

پروفایل هر پیج اینستاگرام مانند ویترین یک فروشگاه است. خودتان را تصور کنید و فرض کنید به یک فروشگاه لباس می روید اما در ویترین آن و سایر بخش های لباس هایی با مدل های کهنه، بی کیفیت یا زننده می بینید… در آن لحظه آیا دوست دارید که حتی یک ثانیه دیگر در آنجا حضور داشته باشید؟! حالا چه برسد به آنکه بخواهید از آن مکان خرید کنید.

پروفایل شما نیز می بایستی مانند یک فروشگاه عامه پسند، جذاب و عالی باشد. اولین بخش یک پروفایل، عکس پروفایل است. برای اینکه عکس پروفایل پیج شما حرفه ای و البته جذاب باشد،بهترین راهکار این است که موارد زیر را رعایت کنید.
۱٫ عکس پروفایل شما نباید شلوغ باشد، در واقع، عکس پروفایل باید عکس لوگوی کسب و کارتان یا عکسی بسیار خلوت با تمرکز بر روی یک نقطه خاص باشد.
۲٫ عکس پروفایلتان باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد و با ابعاد پروفایل پیج اینستاگرام همخوانی داشته باشد.
۳٫ سعی کنید عکس پروفایل به گونه ای باشد که برای کاربر جذاب و به یاد ماندنی باشد.

بهتر است اگر کسب و کاری دارید، عکس پروفایل پیج،  لوگوی شرکت باشد و اگر هم قصد فعالیت بر روی برندسازی شخصی دارید یا قصد دارید به یک اینفلوئنسر در حوزه کاری خود تبدیل شوید، سعی کنید که عکس شما از نمایی نزدیک و واضح، گرفته شده باشد.

دقت داشته باشید که عکس پروفایل شما یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای برای جذب فالوورهای هدفمند است، پس لطفاً در انتخاب آن دقت به خرج دهید. راستی! اگر مفهوم اینفلوئنسر را متوجه نشدید، در ادامه به آن و در بخش های بعدی به آن پرداخته ایم.

پروفایل تجاری

تجاری کردن صفحه، امکانی جالب است که اینستاگرام در راستای بهبود خدمات خود به کارانش ارائه داده است. هنگامی که حساب پیجی تجاری باشد می توانید دسترسی بیشتری به آمار کاربران داشته باشید، از سوی دیگر می توانید در تنظیمات دسته بندی کسب و کار یا برند خود را مشخص کنید و به صورت کلی امکان بیشتری برای اینستاگرام مارکتینگ دم دست شما وجود دارد.

این کار به خودی خود اعتبار شما را بالاتر می برد چون در آن شما اطلاعات بیشتری از کسب و کار خود را با کاربران اشتراک گذاری می کنید. همچنین امکان قرار دادن راههای تماس در بیو نیز روشی مناسب برای ارتباط بیشتر با فالوورها و کسب اعتبار بیشتر است.

بیو

نوشتن بیو مناسب گزینه دوم ما برای اینستاگرام مارکتینگ و در نتیجه جذب هوادار است، چرا که بیشتر کاربران قبل از اینکه دکمه دنبال کردن را بفشرند، به بررسی اجمالی پیج شما خواهند پرداخت که البته بیو شما، برایشان اولویت بالایی خواهد داشت.

بهتر است برای نوشتن یک بیو حرفه ای و جذاب به جای استفاده از کلمات و جملات کلیشه ای و یا به کار بردن استیکرهای مختلف، در دو تا سه جمله خودتان و کسب و کارتان را معرفی کنید، بهترین راه این است که بگویید چه کسی هستید و به درد چه کسانی می خورید. هرچند استفاده از استیکرهای متنوع نیز بازدهی خوبی را به همراه خواهد داشت ولی نباید خیلی از استیکرها استفاده کرده و به اصطلاح شلوغش کنید.

لینک سایت

لینک سایت همان لینکی است که در بیو قابل تکمیل است. خالی گذاشتن بخش لینک سایت اشتباهی بزرگ محسوب می شود و هر فرد حرفه ای به خوبی از آن استفاده می کنید. برای تعامل بیشتر با کاربران می توانید کاربران را به سایت یا کانال تلگرام خود دعوت کنید.

بهترین راهکار، انتقال کاربر به صفحه ای هدفمند است. اگر کسب و کار شما سایت دارد، کاربران را به صفحه فرود دعوت کنید و اگر کسب و کارتان بدون سایت است، می توانید کاربران را به کانال تلگرام دعوت کنید، همچنین حتماً به یاد داشته باشید که کانال خود را بر روی حالت عمومی تنظیم کنید تا کاربران بتوانند از طریق وب نیز آن را مشاهده کنند.

این را نیز در نظر داشته باشید که اگر کاربر را به صفحه وب سایت خود هدایت می کنید، حتماً از قبل صفحه فرودی جذاب و ترغیب کننده برای دریافت اطلاعات کاربر یا فروش ویژه محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

اشتراک پست

قرار دادن پست در اینستاگرام باید بسیار حرفه ای باشد، اینستاگرام دیگر آن شبکه اجتماعی سابق نیست که هر فرد با ساخت یک حساب جدید بتواند یک اینستاگرامر حرفه ای باشد.

امروزه عقل همه به چشمشان است و همه گرافیک و زیبایی پست به همراه محتوای جذاب و خوب را ملاکی برای فالو کردن شما می دانند و اگر ذره ای کوتاهی کنید آن ها دکمه آنفالو کردن شما کلیک می کنند و به احتمال زیاد دیگر هیچ وقت به پیج شما باز نخواهند گشت چرا که به سرعت به دنبال رقیب ها می روند.

رقبایی که که در اینستاگرام خوب فعالیت می کنند، بهترین گزینه برای فالو کردن هستند. پس دست به کار شوید و سعی کنید تا پست هایی جالب ایجاد کنید. برای این که به معنای واقعی اینستاگرام مارکتینگ انجام دهید می بایست برای پست گذاشتن باید وقت زیادی بگذارید و عکس های خودتان را با بالاترین کیفیت ممکن چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ محتوایی قرار دهید.

همیشه سعی داشته باشید از نرم افزار های حرفه ای همچون فتوشاپ، یا ادوبی پریمیر برای طراحی یا وایریش پست ها استفاده کنید و اگر دانش یا وقت استفاده از آنها را نداشتید برنامه هایی با کیفیت و کاربردی جهت تهیه پست های خود پیدا کنید. پیشنهاد ما استفاده از برنامه های (Pics Art) و (Video Show) است. اگر می خواهید که فعالیتی حرفه ای در در این شبکه اجتماعی داشته باشید حتماً آپلود عکس و ویدئوهای ادیت نشده و غیر حرفه ای را در پیج اینستاگرام خود قدغن کنید.

نوشتن کپشن

کپشن نقش مهمی را در اینستاگرام مارکتینگ و دیده شدن پست های شما و افزایش فالوور اینستاگرام ایفا می کند. یک کپشن خوب دست کمی از یک پست خوب ندارد. در واقع پست و کپشن مکمل یکدیگر هستند. اگر پست شما دارای استانداردهای لازم باشد اما کپشن نداشته باشد یا به صورت غیر حرفه ای یا کوتاه نگارش شود، به درستی دیده نمی شود.

هر چند که یک عکس یا ویدئوی دل پسند باشد. بهترین راهکار برای قرار دادن کپشن، نوشتن کپشنی طولانی است که در آن به توضیحات تکمیلی پست خواهد پرداخت، البته این را در نظر داشته باشید که عکس یا ویدئوی پست، می بایست تا حد ممکن حاوی توضیحات لازم باشد اما حتماً باید در کپشن توضیحاتی مکمل قرار دهید. خوب است در بخش هایی از کپشن کاربران را به نظردهی یا مشارکت در انجام موارد ذکر شده در پست دعوت کنید.

هشتگ ها

استفاده از هشتگ یا برچسب ها، نقش بسزایی در دیده شدن پست های شما در اینستاگرام دارد. طبق آمار تجربی استفاده مناسب و حرفه ای از هشتگ، آمار دیده شدن پست را ۶۰% افزایش می دهد.

هشتگ ها می توانند بهترین راهکار برای برند سازی و دیده شدن محصولات، خدمات و محتوای شما باشند. اینستاگرام قابلیتی جالب دارد و آن دنبال کردن هشتگ های مورد علاقه است، اضافه شدن این امکان به محبویت هشتگ ها بیش از پیش کمک کرده است.

در این شبکه اجتماعی افراد زیادی پیدا می شوند که هشتگ های محبوب خود را دنبال می کنند. پس سعی کنید هشتگ های پرطرفدار و متناسب با حوزه کسب و کاری خود را پیدا کرده و از آنها در پست های خود استفاده کنید.

یکی از راه های آسان اما پر بازده استفاده از هشتگ، پیدا کردن هشتگ ها متناظر با هم است. برای این کار می توانید از بخش سرچ اینستاگرام استفاده کنید. ابتدا به بخش جستجو بروید و بعد هشتگ اصلی خود را در آن وارد کنید تا اینستاگرام برچسب های شبیه را به شما نشان دهد.

با این روش می توانید لیستی از بهترین و پرطرفدارترین هشتگ های حوزه کاری خود تهیه کرده و از آنها در پست های خود استفاده کنید و مطمئن باشید اگر هشتگ های مناسبی را انتخاب کرده باشید، بازدید پست و پیج کسب و کار شما به سرعت افرایش می یابد و بازدهی بهتر می شود.

استوری

فکر نکنید استوری را یادمان رفت. استوری از نعمات خداوند است که به وسیله اینستاگرام به ما ارائه می شود، اما چرا؟! چون که با استفاده از آن می توانید خبرهای جدید را به کاربران داده یا آنها را به سایت و کانال تلگرام خود انتقال دهید.

همچنین فیچرهای متنوع استوری دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. با استفاده از امکانات استوری می توانید به راحتی از کاربران نظرخواهی کرده یا نظرات آنان را دریافت کنید و بسیاری از استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ خود را پیاده سازی کنید. همچنین فیچر سوال و جواب نیز گزینه بسیار جذاب و کاربردی در ارتباط با مشتریان یا آنالیز اطلاعات آنان است.

همچنین کاربران، از دیدن استوری لذت می برند و دوست دارند از جدیدترین استوری های کسانی که فالو کرده اند با خبر شوند، به لطف پیشرفت موفقیت آمیز اینستاگرام امکان بازدید از استوری ها در اکسپلور اینستاگرام نیز فراهم شده است.

پس با این وجود هیچ وقت امکان استفاده از فضای استوری را از خود نگیرید و همیشه در آن به فعالیت بپردازید. کما اینکه ساخت استوری های جذاب نیز کار سختی نیست و سایت های زیادی برای ارائه خدمات ساخت استوری های حرفه ای به صورت رایگان وجود دارند.

هرچند که تقریباً همه آنها دارای زبان انگلیسی هستند اما برای ساخت استوری های خوب بد نیستند. همچنین اگر مقدار کمی فتوشاپ یا بدانید یا کار با سایر نرم افزارهای گرافیکی ویندوزی، مک، اندروید یا آی او اس را بلد باشید ساخت یک استوری مثل آب خوردن است. راستی این را نیز بگوییم که اگر قصد طراحی استوری داشتید، ابعاد آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است.

۲ – محتوایی در خور توجه تولید کنید

اصلی وجود دارد که می گوید جمله: به چشمانت بیاموز هر کسی ارزش دیدن ندارد از بین نمی رود بلکه از پشت نیسان به واقعیتی در اینستاگرام تبدیل می شود! این روزها هیچکس حال و حوصله دیدن پیج هایی با پست های غیراستاندارد ندارد. همه خودشان را عقل کل می دانند و راجع به مباحث زیادی به بحث و جدل می پردازند.

محتوای پیج های مختلف هم سوژه خوبی است تا کاربران مقداری روی آن وقت صرف کرده و به بررسی کلی و اجمالی آن بپردازند. همانگونه که به صورت مختصر در بخش اشتراک پست توضیح دادیم، افراد زیادی مشتاق مشاهده پست هایی غیرجذاب، چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ محتوایی نیستند.

همه زیبایی را دوست دارند و به لطف ولخرجی های گردن کلفت های عرصه تجارت الکترونیک در ایران همچون خانواده دیجی کالا، تخفیفان یا دیگر سایت های معروف، چشم همه به دیدن پست ها و استوری های با کیفیت و گرافیک بالا عادت کرده است.

مهم نیست کار شما به چه حوزه ای مرتبط است همه کاربران دنبال کننده شما به دنبال محتوایی درست و حسابی هستند. اما تعریف محتوای درست و حسابی چیست؟ محتوای ایده آل به محتوایی می گویند که آنقدر کاربر را محو کیفیت خود کند که انگشت مبارکش را بر روی دکمه مقدس فالو گذاشته و شما را دنبال کند.

اگر به دنبال فالوورهای زیاد و با ارزش هستید باید نکاتی را رعایت کنید. ما برخی از این نکات را (که مطمئن هستیم نسبت به سایر فاکتورها مهم تر است) توضیح می دهیم. راستی این را به خاطر داشته باشید این مقاله همیشه بروزرسانی می شود، پس سعی داشته باشید تا همیشه سرکی هم به اینجا بکشید.

محتوای هدفمندانه تولید کنید

در ذهن خود فردی را تصور کنید که از سر کار برگشته و حال و حوصله آن چنانی ندارد و تنها هدفش این است که با گوشی اش ور برود تا به خواب عصرانه فرو برود. به نظرتان این فرد حاضر است صفحه ای را که هر لحظه دم از سخنی می زند را دنبال کرده یا اصلاً به درستی به مطالبش نگاهی بیاندازد؟! مطمئناً نه! پس با توجه به این مورد سعی داشته باشید محتوایی هدفمند و مربوط به یک قشر خاص یا بازار هدف تولید کنید.

محتوای هدفمندانه این نیست که شما هر روز در بازه زمانی مشخص چیزی به پست ها یا استوری های پیج خود اضافه کنید، بلکه تعریف تولید محتوای هدفمندانه این است که شما چیزی را تولید کنید که کاربرانتان مشتاق آن هستند. معمولاً کاربران محتوای آموزشی و رایگان حوزه کاری یا حوزه مورد علاقه خود را می پسندند. برای کاربران خود محتوای هدفمندانه و دوست داشتنی تولید کنید و منتظر بازخوردهای خوب باشید. شاید بهترین و ارزان ترین روش برای اینستاگرام مارکتینگ تولید محتوای هدفمند است.

سبک شخصی اما همراه با تخصص داشته باشید

امروزه صفحات بسیار زیادی در حوزه های کاری متنوع راه اندازی شده است. افراد یا کسب و کارهایی که حرفه ای تر هستند بر روی دو چیز به صورت حرفه ای کار کرده اند: سبک شخصی و کار تخصصی. یکی از بهترین نمونه ها برای بررسی اصولی این مورد، پیج صدف بیوتی است. صدف بیوتی با به کارگیری کلماتی مختص به خود به خوبی خود را در دل مخاطب جا می کند، محتوایی خوب تولید می کند و بهترین ها را پیشنهاد می دهد و این یعنی برند سازی بی قید و شرط!

پیج شما بیانگر هویت شما و کسب و کارتان است. شما دوست دارید هویت خود و برند خود را چگونه به دیگران معرفی کنید؟ مطمئناً افراد زیادی از پیج های هم حوزه که همگی به یک صورت و در یک حوزه کاری فعالیت می کنند خوششان نمی آید.

برای بهبود شرایط و افزایش فالوور واقعی اینستاگرام باید محتوایی عالی تولید کنید و برای شخصی سازی آن از مواردی همچون کلمات، رفتارها و منطقه ای خاص و مختص خودتان استفاده کنید. تخصصی کار کردن نیز به این صورت نیست که شما همیشه و پشت سر هم محتوا تولید کنید بلکه به این صورت است که شما محتواهایی کمتر اما پر ملات تر استفاده کنید.

این را در نظر داشته باشید که در اینستاگرام مارکتینگ باید همیشه، سر کمیت را فدای وجود کیفیت کنید و در این مورد شکی نداشته باشید. اگر بخواهیم تلفیق سبک شخصی و تخصص را شرح دهیم باید بگوییم سبک شخصی یعنی برند سازی و تخصصی کار کردن نیز یعنی اعتمادسازی.

یک کاربر پیجی را فالو می کند که در آن محتواهایی خاص اما جذاب و حرفه ای مشاهده می کند. هیچ کاربری در اینستاگرام پیج های معمولی را دوست ندارد و به دنبال چیزهای خوب و به قول خودش توپ می گردد. پس سعی کنید که پیج خود  را با توجه به موارد گفته شده توپ کنید. توپی که با بازی سازی در میدان، به رشد و گل زدن شما کمک بزرگی خواهد کرد.

محتوایتان باید کیفیتی قابل مکث کردن داشته باشد!

چه اتفاقی پیش آمد؟ شاید فکر می کنید که دچار هزیان گویی شده ایم، اما اینگونه نیست. ما موضوع این بخش را کنایه آمیز نوشته ایم. محتوای قابل مکث یعنی محتوای با کیفیت! کاربران بسیار سرسری از پست های اینستاگرامشان رد می شوند. دلیلی هم دارد، آن دلیل که اتفاقاً اثبات هم شده است کم حوصلگی فراوان افراد در اینترنت است.

شاید شما برای خرید یک کفش یا یک شال دو ساعت وقت خود را در کوچه و خیابان های شهر و بازارهای مختلف به هدر دهید. اما وقتی که می خواهید همان محصول را از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید نهایتش ۵ تا ۱۰ دقیقه از وقت مبارک را صرف این کار خواهید کرد. محتوای قابل مکث یعنی محتوایی که کاربر را وادار به ایستادن، مشاهده پست، گردش در صفحه شما و نهایت فالو کردن شما کند. پس در تولید محتوای قابل مکث یا همان با کیفیت از هیچ چیزی کوتاهی نکنید. محتوای شما اگر هم دارای مطالب عالی و جذاب باشد اما بدون کیفیت کافی مطالب، همه تلاش هایتان نابود می شود.

عکس های صفحه شما تعیین می کنند که کاربر شما را فالو کند یا خیر، به دنبال کردن شما ادامه دهد یا خیر و از شما خرید کند یا خیر! پس در این مسئله توجه کافی به خرج دهید. برای ساخت عکس و ویدئوهای زیبا لازم نیست حتماً فتوشاپ یا ادوبی پریمیر بلد باشید (هر چند که تخصص در این ابرارها هم بسیار خوب است). با همین برنامه های اندرویدی که بعضاً رایگان هستند نیز می توانید کار خود را انجام بدهید. برنامه های ساده و کاربردی در سطح وب و سایر مارکت های ایرانی و خارجی کم نیستند. اینستاگرام مارکتینگ شما باید تر و تمیز بباشد تا بتوانید فالوورهای واقعی جذب کنید.

در پیج خود مسابقه راه اندازی کنید

راه اندازی مسابقات اینستاگرامی به منظور اینستاگرام مارکتینگ دو حسن بزرگ دارد. حسن اول راه اندازی مسابقات جذب فالوور بیشتر و حسن دوم تبدیل شما صفحه اینستاگرامتان به فرد یا کسب و کاری مورد اعتماد کاربران است. امروزه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی مهم در ایرن به برگزاری چنین مسابقاتی در صفحات اینستاگرام خود می کنند. آنها کاربران را تشویق به رقابت کردن با یکدیگر، مشارکت در بحث ها و بررسی موضوعات می کنند.

باید سعی داشته باشید که هدایای ارزنده ای را برای برنده ها تدارک ببینید. محصولی که ارزش آن را داشته باشد که کاربران به خاطرش به جدالی دوستانه بپردازند. این جایزه می تواند یک کوپن تخفیف یا یک محصول رایگان باشد. همچنین اگر پیج شما تبلیغاتی است است می توانید به عنوان جایزه برنده، تبلیغ آن ها یا کسب و کارشان را در صفحه خود قرار دهید.

در راه اندازی مسابقات در اینستاگرام همیشه چیزی را به یاد داشته باشد و آن دعوت از کاربران برای انجام یک کار است. اگر کاربران را به انجام دادن یک فعالیت همچون منشن کردن دوستان خودشان زیر پست های شما عادت دهید، همیشه باید منتظر فالوورها تازه و باکیفیت باشید.

پس همانطور که متوجه این بخش شدید برگزاری مسابقات باکیفیت و همراه با جوایز ارزنده و قابل جدال می تواند نقش بسزایی را در افزایش فالوورهای مطلوب بازی کند. این را فراموش نکنید که هرازگاهی به برگزاری مسابقات بپردازید.

بهترین موقع برگزاری مسابقات مناسبت های ملی و مذهبی شاد و بسیار معروف است مثلا نوروز یا عید فطر زمانهایی مناسب برای راه اندازی مسابقات اینستاگرامی خواهد بود و مطمئناً بازدهی مطلوب خواهد داشت.

نکته ای که می بایست توجه کرد برنامه ریزی قبل از شروع مسابقه است. سعی خود را بر این بگذارید که تمامی ظرفیت ها و جوایز را از قبل آماده کرده و به علاوه خودتان نیز آمادگی برگزاری آن را داشته بباشید. هر چقدر راحت تر و طبیعی تر عمل کنید نتایج بهتری نصیبتان می شود.

از سایت یا وبلاگتان استفاده داشته باشید

استفاده از سایت و وبلاگ شخصی یا کسب و کارتان مورد خوبی جهت افزایش فالوور واقعی اینستاگرام است مخصوصاً اگر سایت یا وبلاگی که هر روز بازدیدکنندگان جدیدی دارد. یکی از امکانات خوبی که سرویس های ارائه وبلاگ رایگان دارند نمایش وبلاگ شما در صفحه اصلی پس از ارائه هر پست جدید به عنوان جدیدترین نوشته است، برای همین می تواند که افراد زیادی از کاربران را به سمت وبلاگ شما بکشاند و این مورد بسیار خوبی است. موارد ارجاع کاربران به شبکه های اجتماعی زیاد هستند ولی ما در اینجا به چند مورد بارز آنها اشاره خواهیم داشت.

قرار دادن آدرس اینستاگرام در صفحه اصلی سایت یا وبلاگ

شما می تواند با اجرای چندین کار ساده لینک اینستاگرامتان را در صفحه اصلی سایت یا وبلاگ خود درج کنید. این گزینه بسیار کارساز است چون شما سایت یا وبلاگ خود را در سایتها و شبکه دهای اجتماعی دیگر تبلیغ می کنید، کاربران به صفحه اصلی سایت یا وبلاگ مراجعه کرده و لینک اینستاگرام شما را در آنجا مشاهده می کنند. قرارگیری آدرس اینستاگرام اگر به صورت یک بنر گرافیکی باشد، نسبت به یک لینک خشک، ترغیب کنندگی بیشتری دارد.

قرار دادن بنر در سایدبار یا زیرمقالات

یک روش دیگر برای معرفی اینستاگرام، قرار دادن عکس یا بنری با لینک صفحه اینستاگرامتان در سایدبار یا زیر مقالات است. این روش حسن زیادی دارد چون هم شانس شما را در جذب مخاطب افزایش می دهد و هم با تولید مقالات و محتوای جذاب افراد زیادی را با سئو برای گوگل مخاطبین فراوانی را جمع آوری می کنید.

راستی! یادتان هم نرود عکس بنری را که انتخاب یا طراحی می کنید عکسی جذاب و کاربرپسند باشد، تا کاربران را حتی برای یکبار هم که شده به اینستاگرام، یا سایر شبکه های اجتماعیتان همچون تلگرام بگشاند. لازم نیست کارهای زیادی انجام دهید فقط کافی اصست تا از خودد کمی خلاقیت به خرج دهید تا عکس هایی موردپسند ایجاد کنید.

قرار دادن آدرس صفحه در امضای ایمیل ها

یک راه خلاقانه دیگر قرار دادن آدرس اینستاگرامتان در زیر ایمیل هایی است که به صورت خبرنامه یا دوره ای برای کاربرانتان ارسال می کنید، سرویس میلرلایت یا میل چیمپ که مورد استقبال و استفاده طیف بزرگی از ایرانیان هستند، ابزارهای خوبی برای این کار هستند که قابلیت درج لینک به عنوان امضا را دارا هستند.

برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی کردن کاری بسیار خوب است. با برنامه ریزی می توانید که فرایندها را تسریع کرده و دقیقتر کار کنید. همچنین درنظر داشته باشید که با برنامه ریزی مطلوب و حرفه ای، بازدهی کارها نیز بالاتر خواهد رفت. برای برنامه ریزی کردن لازم نیست کار زیادی انجام دهید.

ما یک چک لیست را در اختیارتان قرار می دهیم که در آن کاملاً همه چیز را برایتان شرح داده ایم، همچنین با استفاده از آن می توانید برای کسب و کار خود در اینستاگرام به صورت کوتاه مدت (روزانه) و بلندمدت (ماهانه یا بیشتر) استفاده کنید.

از سایر ابزارها و امکانات آنلاین استفاده کنید

یکی دیگر از روش های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و جذب هواداران دو آتیشه اینست که از دیگر امکانات و دسترسی های آنلاینی که دارید استفاده مطلوب داشته بباشید. برای مثال دیگر شبکه های اجتماعی که احتمالاً در بیشتر آن ها حساب فعال دارید به صفحه اینستاگرامتان لینک دهید.

همچنین می توانید با استفاده از آنها پیج خود را به آنان معرفی کنید. برای مثال یکی  از شبکه های اجتماعی قابل تحسین و بسیار موثر توئیتر است. شما می توانید با استفاده از توئیت های خود ایستاگرامتان را به سایرین معرفی کنید.

تلگرام هم گزینه ای عالی است برای جذب و افزایش فالوور اینستاگرام است. چون همه بخش بیو دارد و هم قابلیت ایجاد گروه و کانال. پس گزینه ای فوق العاده برای تبلبغ پیج است.

یکی دیگر از روش های خلاقانه افزایش فالوور اینستاگرام اینست که هر وقت در یک سایت یا انجمن عضو شدید، در بخش لینک وبسایت به صفحه اینستاگرامی خود لینک دهید، اگر فردی فعال و حرفه ای به نظر بیائید افراد به پیج شما سرکی خواهند کشید. همچنین در فعالیت های خود در انجمن از ایسنارگام خود نیز یاد کنید.

همچنین هنگامیکه در سایر سایت های دیگر (همچون اخبار رسمی) پست مهمان منتشر می کنید، به معرفی صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام بپردازید.

راه دیگری نیز برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام وجد دارد و آن معرفی صفحه فعالتان در عکس ها، ویدئوها، پادکست، اینفوگرافیک ها و سایر مدیاهای تولید شده توسط شماست. در بسیاری ار مواقع اگر کاربران از محتوای شما راضی باشند، علاقمند خواهند شد تا کار شما را پیگیری کنند و با شما بیشتر در تعامل باشند، پس به راحتی به به فالوورهای اینستاگرامتان تبدیل می شوند. این را نیز در نظر داشته باشید که محتوای های صوتی و ویدئویی مخاطبان بسیار بیشتری دارند.

تعامل با کاربرانتان را فراموش نکنید

یک پیج خوب با کاربران خود معاشرت و تعامل دارد. به حرف ها و نیازهای آنان گوش می دهد و تمام سعی خود را به کار می برد تا مشکلات احتمالی را حل کند. شما نیز باید همین رفتار را داشته باشید. ما به ۳ نکته اصلی برای تعامل خواهیم پرداخت:

کاربر را به انجام کارهایی در صفحه اینستاگرام، تحریک و تشویق کرده و عادت دهید

این خیلی خوب است که یک کاربر انقدر صفحه ای را با ارزش ببیند که در آن به بررسی موضوعات گوناگون بپردازد. اگر این کاربر به این کار عادت پیدا کند، دیگر نور علی نور است. چون او تبدیل به هوادار شده است. برای این کار می توانید در پست هایتان کاربران را به کامنت گذاری و بحث دوستانه با یکدیگر دعوت کنید و از آنها بخواهید که اگر پست هاییتان را دوست داشتند آن ها را لایک کرده و دوستانشان را نیز منشن کنند.

یکی دیگر از رروش تحریک کاربر استوری است. به لطف ایده های ناب و آپدیت های موفق شرکت اینستاگرام، در فضای استوری چندین روش مختلف وجود دارند که می توانید کاربران را به رای دهی و پاسخگویی به سؤالات دعوت کنید. قابلیت هایلایت کردن استوری ها نیز یک قابلیت معرکه است که باید به خوبی از آن استفاده کافی را ببرید.

از کاربران برای بهبود پیج یا سایتتان کمک بگیرید.

کاربران همیشه دوست دارند که کسی حرف آن ها را بر نظر خود مقدم بدارد، پس مطلوب ترین کار اینست که از کارببران برای چینش یا تعمیر سایت، تولید محصولات جدید، تغییر سبک یا زمان اشتراک گذاری پست ها یا موارد اینچینی از آن ها کمک بگیرید. با این کار آن ها علاوه بر اینکه تمام سعی خود را خواهند کرد که به شما پاسخی جامع و درست بدهند، به شما و برندتتان نیز علاقه مند می شوند.

کاربران را تشویق کنید

یکی دیگر از موارد قابل ذکر تشویق کاربران است، برای اینکار می توانید پست های صفحه آنان را لایک کرده و برایشان کامنت های خوب بگذارید یا کامنت هایی که آنان در زیر پستتان قرار داده اند را لایک کنید و یا بدان پاسخ دهید. البته این را نیز مورد توجه قرار دهید که از ارسال کامنت ها یا پاسخ هایی کلیشه ای خودداری کنید و تا حدی که برایتان مقدور است بر روی شخصی سازی کامنت ها یا پاسخ کامنت های دیگران کار کنید.

پیج های رقبا را آنالیز کنید و از آنها الهام بگیرید

برای یک برند یا کسب و کار، بسیار حیاتی است که بداند رقبایش، برای حفظ بقا، پیشرفت و موفقیت، به چه کارهایی دست می زنند. پس شاید یکی دیگر از ایده های جالب و البته پربازده این باشد که ابتدا رقبای خود را مشخص کنید، سپس به دنبال صفحات فعال آنان در اینستاگرام بگردید و در نهایت بهترین صفحات قابل بررسی را پیدا کنید چون معمولاً همه رقبا فعالیتی مستمر و مطلوب را در شبکه های اجتماعی نمی کنند.

از موارد قابل بررسی، بررسی پست ها، میزان لایک و کامنت و البته تعامل کسب و کار با کاربران است. هر وقت که کلیه مواردی را که به نظرتان ارزش بررسی های مختصر یا مفصل را داشتند بررسی کردید نوبت این است که از مزیت هایی که پیج رقیب به منظور رقابت با سایر رقبا تدارک دیده الهام بگیرید و از آن ها در پیج خود استفاده لازم را ببرید. اگر بتوانید مواردی که ارزش اجرا را داشته باشند در صفحه اینستاگرامی خود پیاده سازی کنید، مطمئناً نتیجه ای خوب خواهید گرفت.

تبلیغات کنید

بدانید و آگاه باشید که تبلیغات یکی از قدرتمندترین و پربازده ترین روش های افزایش فالوورهای هواردار و پربازده است، افراد زیادی بوده اند که با تبلیغات، آن هم در فضای اینستاگرام، کسب و کار خود را به کل دستخوش تغییراتی بس مثبت کرده اند. برای تبلیغات می توانید از همه پلتفرم ها و ظرفیت های حوزه وب و تکنولوژی استفاده کنید ولی اگر در خود اینستاگرام صفحه تان را تبلیغ کنید بهتر است، چون همانطور کهه عرض کردیم، کسی حال و حوصله درست حسابی برای انتقال از یک سایت یا اپلیکیشن دیگر به اینستاگرام را ندارد. تبلیغات اینستاگرام چندین نوع مختلف دارند که ما در اینجا به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

روش اول: اینفلوئنسر مارکتینگ

قبل از شروع بیاید بررسی کنیم اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسر فردی است که با تولید محتوای جذاب و کاربردی در مورد یک حوزه کاری خاص در صفحه خود و همچنین تعامل مناسب با کاربران به فردی تأثیرگذار در آن حوزه کاری تبدیل شده اند. اما فرد تأثیرگذار یعنی چه؟ تبدیل شدن به فردی مؤثر در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر به رسیدن به نقطه ای از عرفان می گویند که در آن مرحله همه افراد به او اعتماد دارند و همه کارهایی را که دستور می دهد اجام می دهند یا محصول و خدماتی را که او معرفی می کند با دیده منت خریداری می کنند. به نظر می آید تا الآن فهمیده باشید باید چکار کنید.

درست است! باید با این افراد تأثرگذار یا اینفلوئنسر تماس بگیرید و از آن درخواست کنید که محصول شما و خدماتتان را در پیج خود و در مقابل دیدگان هزاران یا صدها هزار نفذ معرفی کنند. یکی از حسن های این روش تبلیغاتی پربارده بودن آن است، چون همانطور که عرض کردیم افراد زیادی پیدا می شوند که به دستورات یا تبلیغات این افراد گوش بدهند و چیزی را که به معرفی ان پرداخته اند تهیه کنند پس اگر می خواهید برای پیج خود یا سایت، محصولات یا خدماتی که دارید و یا به هر دلیل دیگر تبلیغاتی سفارش دهید، سعیتان را بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ بگذارید.

اما قبل از اینکه به بررسی موارد بعدی بپردازیم لازم می دانیم که مطلبی را خدمتتان عرض کنیم. این را مورد توجه خود قرار دهید که تعداد فالوورها، لایک و کامنت ها یا بازدید بالای استوری های یک فرد معروف اینستاگرامی تأئید کننده این نیست که او یک اینفلوئنسر است. افراد زیادی وجود دارند که با انجام کارهایی نامتعارف و جلف یا طنزپردازی های زننده فالوورهای زیادی پیدا کرده اند و مشارکت ها در پیجشان بالاست. راستش را ببخواهید همه ما حداقل دوسه نفری از آنها را برای روزمرگی و گذراندن اوقات فراغت دنبال کرده ایم! اما این دلیل درستی نیست که آن ها را به عهنوان اینفلوئنسر قبول کنیم. ممکن است فردی ۹۰ هزار فالوور داشته باشد اما در عین حال یک اینفلوئنسر به تمام معناست. پس در انتخاب اینفلوئنسر مبلغ خود تحقیق کرده و بهترین مورد را انتخاب کنید. چون با تبلیغ کسب و کار خود توسط افراد نادرست تنها همگان را از برند خود متنفر کرده و آن را بی اعتبار می کنید.

روش دوم: تبلیغات در صفحات پرطرفدار

صفحات زیادی هستند که با محوریت های موضوعی گوناگون فعالیت می کنند و توانسته اند تا علاقمندان زیادی را جذب کنند. آنها فالوورهای بسیار زیادی دارند و درآمدشان نیز از راه تبلیغات است پس طبیعی است که تبلیغات شما را قبول کنند. این روش علاوه بر چندین معایب خود حسن هایی زیادی نیز دارد. برای مثال این صفحات به این دلیل که تعداد بسیار زیادی دنبال کننده دارند، مقصدی خوب برای تبلیغات هستند چون افراد زیادی را می توان یافت که به حوز کاری شما علاقمند باشند پس به صفحه شما سر زده و در صورت رضایت از محتوای شما اقدام به فالو کردن شما می کنند. تبلیغات در صفحات پرطرفدار چندین نوع دارد که در هر کدام ممکن است طریقه محاسبه هزینه آن نیز متفاوت باشد. ما در اینجا به بارزترین و پرکاربردترین تبلیغات خواهیم پرداخت.

تبلیغات ساعتی

در این نوع از تبلیغات، پست تبلیغی شما برای چندین ساعت مقرر شده در صفحه قرار می گیرد و بر اساس آن هزینه دریافت می شود. همچنین در این نوع از تبلیغات امکان قرار دادن پست دائمی نیز وجود دارد.

سایر روش ها

روش های بسیار دیگری برای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارند اما ما به آن ها نمی پردازیم چون این مقاله مربوط به اینستاگرام مارکتینگ است و نه تبلیغات در اینستاگرام.

صبر کنید

اگر تمامی کارهای گفته شده را انجام دادید، حالا وقتش است تا کمی صبر کنید. اگر در روزها یا هفته های اول بازخوردی نگرفتید، ناراحت یا مضطرب نشوید. مطمئن باشید که بزودی تلاش های شما به ثمر می نشیند.

کلام پایانی

خب دوستان ما سعی کردیم تا در این مقاله طولانی، شما را با روش هایی آسان و رایگان برای اینستاگرام مارکتینگ آشنا کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده بتواند به شما کمک کند. از این که با مطالعه این مقاله با ما همکاری کردید متشکریم. راستی یادتان نرد که نظرات ارزشمند خود را در مورد این مقاله با همه به اشتراک بگذارید. این مقاله باز هم آپدیت خواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *