لندینگ پیج یا صفحه فرود (Landing page)، که گاهاً صفحه مقصد (Destination page) نیز نامیده می شود، صفحه ای است که اصطلاحا کاربران بر روی آن فرود می آیند. لندینگ پیج یکی از موثرترین راهکارها برای پیشبرد استراتژی ها و در نهایت افزایش سود است.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود اولین صفحه سایت شماست که کاربران پس از ورود مشاهده می کنند و می توان گفت که اگر سایت شما را یک خانه فرض کنیم، لندینگ پیج در خانه است. البته صفحه فرود تعاریف مختلفی دارد. برای مثال صفحه فرود در گوگل آنالیتیکس به هر صفحه ای گفته می شود که از طریق گوگل بازدید کسب کرده است. اما تعریف لندینگ پیج در بازاریابی آنلاین (Online Marketing) چیز دیگری است. صفحه فرود در بازاریابی اینترنتی صفحه ای است که کاربران از طریق راه های مختلف همچون تبلیغات، سئو، معرفی و دیگر راه ها به آن منتقل می شوند.

گاهی اوقات امکان دارد که صفحه اصلی هم یک صفحه فرود باشد، اما همیشه این اتفاق نمی افتد و صفحه اصلی همیشه لندینگ پیج نخواهد بود.

طراحی لندینگ پیج خود را به تیم حرفه ای و خلاق مارکتینگرام بسپارید. بر روی این لینک کلیک کنید یا با شماره های تماس ۰۹۳۹۳۹۲۳۵۳۹ و ۰۹۱۶۹۹۰۰۳۷۰، از طریق تماس تلفنی، پیامکی یا واتس اپ و تلگرام تماس بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان

دلایل طراحی صفحه فرود

لندینگ پیج ها به دلایل بسیار مختلفی طراحی می شوند. اما ما مهم ترین موارد را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

صفحه فرود ارائه محصولات و خدمات

این نوع صفحات فرود به منظور ارائه خدمات و محصولات، پس از ورود کاربر طراحی شده اند و هنگامی که کاربر از طریق راه های مختلف همچون تبلیغات گوگل، تبلیغات کلیکی، بنری، کانال تلگرام، بیو اینستاگرام، کلیک بر روی بک لینک، معرفی و هر راه دیگر به سایت منتقل می شود، قبل از هر چیز این صفحه را خواهید دید. صفحه فرود معرفی محصولات و خدمات، شامل محصولات و خدماتی است که توسط سایت مقصد ارائه می شود.

صفحه فرود فروش ویژه

صفحات لندینگ پیج فروش ویژه، یکی از پرتعدادترین، رایج ترین و معمول ترین صفحات فرود هستند. این نوع صفحات معمولا به هنگام مناسبت های خاص ملی، مذهبی و جهانی مانند (ماه رمضان، شب یلدا و بک فرایدی یا جمعه سیاه) طراحی و ایجاد می شوند.

معمولا محصولات و خدمات هم آفر و تخفیف می خورند. تخفیف ها، از ۵% یا کمتر شروع شده و گاهاً تا ۵۰% و ۹۹% هم ادامه پیدا می کنند. پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید، در استفاده از آن زیاده روی نکنید. بهتر است در طول سال ۳ یا ۴ بار از کمپین فروش ویژه استفاده کرده و از تخفیف های بالا استفاده کنید. به این صورت بازدهی کمپین بیشتر شده و سودآوری آن هم بیشتر خواهد شد.

تصویری که مشاهده می کنید، لندینگ پیج فروش ویژه دیجی کالا به مناسبت آغاز تابستان است.

صفحه فرود دریافت اطلاعات

این نوع لندینگ پیج ها به منظور دریافت اطلاعات کاربران طراحی می شوند. در این صفحات فرود یک فرم وجود دارد که اطلاعات کاربران را از آن دریافت می کند. از طریق این فرم ها می توانید اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه، ادرس محل سکونت، آدرس محل شرکت و هر چیزی شبیه به آن را دریافت نمایید.

سعی کنید ضروری ترین اطلاعات را از کاربران دریافت کنید چرا که در صورت وجود فیلدهای زیاد امکان دارد کاربر خسته شده و از پر کردن فرم صرف نظر کند. دریافت نام و شماره تماس و ایمیل کفایت می کند. اما اگر به اطلاعات بیشتری از کاربران نیاز دارید، پیشنهاد می شود تا از فرم های چند مرحله ای استفاده کنید. در فرم های چند مرحله ای، ابتدا از کاربر ضروری ترین اطلاعات همچون نام و نام و نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن همراه درخواست می شود. پس از رد کردن مرحله اول، کاربر مرحله بعدی فرم را تماشا می کند و می بایست ادامه فرم را پر کند.

در این لندینگ پیج اطلاعات تماس (شماره تلفن همراه) درخواست می شود.

صفحه فرود نظرخواهی

در این نوع از لندینگ پیج ها از کاربر درخواست می شود تا نظر خود را در مورد محصولات، خدمات، کیفیت، پشتیبانی، زیرساخت ها، کارمندان و هر چیز دیگری که امکان دارد نظرخواهی کردن باعث بهبود شرایط شود اعلام کنند. با گوگل داکس، پرس آنلاین و فرم ها می توان چنین صفحه فرودی را ایجاد کرد.

این یک عکس، یک نمونه لندینگ نظرخواهی است.

طراحی لندینگ پیج خود را به تیم حرفه ای و خلاق مارکتینگرام بسپارید. بر روی این لینک کلیک کنید یا با شماره های تماس ۰۹۳۹۳۹۲۳۵۳۹ و ۰۹۱۶۹۹۰۰۳۷۰، از طریق تماس تلفنی، پیامکی یا واتس اپ و تلگرام تماس بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان

صفحه فرود تست A/B

قبل از اینکه به معرفی صفحه فرود تست A/B بپردازیم، لازم است تا خود مبحث تست A/B را توضیح دهیم. این تست در واقع یک رفتار شناسی کاربران و مخاطبین است. در این نوع تست، کاربران را به دو دسته A و B تقسیم می کنند و در شرایط همسان، بر روی آن ها تست انجام می دهند. اما این کار به چه علت است؟ کسب و کارها با انجام دادن این نوع تست، متوجه می شوند که بهترین حالت ممکن برای اجرای استراتژی ها، برنامه ریزی ها و اجرای سایر کارها کدام مورد است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تست A/B به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر به زبان فارسی اینجا کلیک کنید.

لندینگ پیج تست A/B در واقع شامل دو نوع لندینگ پیج است که کاربران از طریق روش های مختلف همچون ایمیل مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی به سوی آن ها منتقل می شوند. سپس با رفتار شناسی و آنالیز رفتار کاربران به هنگام مواجهه با هر یک از صفحات فرود، تدابیر لازم را انجام می دهند.

دو لندینگ پیج طراحی شده و رفتارشناسی مخاطبین صورت می گیرد.

صفحه فرود معرفی

صفحه فرود معرفی همانطور که از نامش پیداست به معرفی محصولات، خدمات، تیم، شرکت و سایر موارد می پردازد.

عکس بالا بخشی از یک لندینگ پیج معرفی است.

هدف ایجاد صفحه فرود

اهداف صفحه فرود بسیار متفاوت است. ممکن است یک لندینگ پیج به منظور فروش بیشتر طراحی شده باشد و یک مورد صفحه فرود دیگر جهت دریافت و جمع آوری اطلاعات ایجاد شده باشد. بنابراین اهداف طراحان لندینگ پبج ها بسیار متفاوت است. به طور کلی می توان اهداف ساخت صفحه فرود را در موارد زیر خلاصه کرد.

  • معرفی شرکت، تیم، خدمات و محصولات
  • فروش بیشتر و افزایش سوددهی
  • دریافت اطلاعات کاربران به منظور مارکتینگ یا اعمال دیگر
  • تست A/B و رفتار شناسی کاربران

تعداد صفحه فرود

صفحات فرود تعداد خاصی ندارند و شما می توانید بنابر احتیاج، یک صفحه فرود تا بی نهایت صفحه فرود طراحی و ایجاد کنید.

رنگ شناسی در لندینگ پیج

رنگ ها در طراحی بسیار مهم بوده و اهمیت دارند. ما مجموعه ای از رنگ ها و نمادهایشان را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

رنگ قرمز: قدرت، انرژی، شور، اشتیاق، سرعت، توان، قدرت، عشق، تجاوز، آتش، خون، جنگ، خشونت، نیرومندی، جشن گرفتن، خوش شانسی، ایست، و خطر

رنگ زرد: خوشی، خوش بینی، شادی، خطر، طلوع خورشید، ایده آل، خیال پردازی، امید، تابستان، طلا، فریب، فلسفه، نادرستی، بزدلی، خیانت، حسادت، بیماری و گرما

رنگ سبز: طبیعت، محیط زیست، سلامت، خوش شانسی، نو شدن، جوانی، توان، بهار، سخاوت، زایندگی، بی تجربگی، حسادت، بدشانسی، شروع، علامت

رنگ آبی: صلح، هارمونی، وحدت، اعتماد، حقیقت، امنیت، اعتماد، محافظه کاری، دستور، آسمان، آب، سرما، تکنولوژی، پاکی، افسردگی، وفاداری، ابدیت، ثبات، مردانگی، و محافظت

رنگ بنفش: سلطانانه، اصالت، معنویت، تشریفات، راز، دگرگونی، خرد، و روشنگری

رنگ نارنجی: انرژی، بالانس، گرما، اشتیاق، سرزندگی، انبساط، و پاییز

رنگ طوسی: امنیت، قابلیت اعتماد، خرد، مالیخولیا، فروتنی، وقار، کمال، خوش فکری، عملکرد، دوران گذشته، و اندوه

رنگ قهوه ای: زمین، کاشانه، خانه، اعتبار، آسایش، پایداری، ثبات، سادگی، طبیعت، و پاییز

رنگ سفید:احترام، بکارت، نیستی، طهارت، صلح، فروتنی، دقت، بی گناهی، جوانی، تولد، زمستان، برف، نیکی، ازدواج، سرما، و بی باروری

رنگ مشکی: قدرت، کمال، آداب و رسوم، ظرافت، ثرفت، راز، ترس، شیطان، گمنامی، غم، عمق، روش، ناراحتی، ندامت، عصبانیت، زیر زمین، فنی، غصه، و مرگ

با استفاده از سایت htmlcolorcodes می توانید رنگ ها را به علاوه کد HTML و کد RGB مشاهده کرده و در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.

پلت رنگی

پلت رنگی، مجموعه رنگ هایی است که در طراحی به کار می روند. خیلی مهم است که از پلت رنگی استفاده کنید که به یکدیگر بخورند. برای مثال پلت رنگی آّبی و زرد، سیاه و زرد و سبز و بنفش به همدیگر می خو.رند و پلت رنگی زیبایی ایجاد می کنند. برای دریافت پلت های رنگی می توانید از سایت های colorhunt و coolors استفاده کنید.

سئو صفحه فرود

به منظور افزایش بازدهی می توانید صفحه فرود خود را سئو کنید. برای سئو کردن صفحه فرود می توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  1. از کدها و قالب های حرفه ای و استاندارد که اصطلاحاً دارای کدهای تمیز هستند استفاده کنید.
  2. متن صفحه حداقل باید ۳۰۰ کلمه باشد. یک صفحه با محتوای کمتر از ۳۰۰ کلمه، برای گوگل مطلوب نیست و در نتیجه به خوبی سئو نخواهد شد.
  3. بر روی سئو داخلی لندینگ پیج کار کنید.
  4. بر روی سئو خارجی لندینگ پیج (خصوصا لینک بیلدینگ) کار کنید.

پلتفرم‌ های طراحی صفحه فرود

برای طراحی صفحه فرود، می بایست با زبان های برنامه نویسی تحت وب آشنایی داشته باشید. همچنین CMSهای زیادی همچون وردپرس و جوملا وجود دارند که می توانید لندینگ پیج خود را با آن ها طراحی کنید. همچنین پلتفرم هایی هم صرفا به منظور ایجاد صفحه فرود به وجود آمده اند مانند: Webflow ،Nauto، Industrial Strength Marketing اما نکته حائز اهمیت این است که ابزارها به زبان انگلیسی هستند و همچنین تعرفه های بالا دارند که علاوه بر قیمت بالا، نیازمند پرداخت ارزی است.

ویژگی های لندینگ پیج

در این بخش می خواهیم با هم بررسی کنیم که یک صفحه فرود عالی چه ویژگی هایی دارد؟ پس در ادامه با ما همراه باشید و ویدئوی زیر را مشاده نمایید.

گزینه اول: تایتل و متادیسکریپشن

برای اینکه صفحه فرود شما خوب کلیک بخورد، لازم است تا تایتل و متادیسکریپشن جذابی داشته باشید. همچنین باید تایتل و متادیسکریپشن خود را برای نمایش در گوگل بهینه سازی کنید. البته همیشه لازم نیست تایتل و متادیسکریپسن را خیلی خوب بنویسید و این مورد برای کسانی است که قصد دارند از تبلیغات گوگل ادز استفاده داشته باشند.

برای اینکه تایتل و متادیسکریپشن را برای گوگل بهینه کنید باید تایتل کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد و توضیحات متا نیز ۱۶۰ کاراکتر باشد. اگر بیشتر از این بنویسید کاربران با علامت سه نقطه یا همون ادامه دارد مواجه می شوند که وجهه خوبی ندارد و به علاوه کاربران نمی توانند کل متن رو بخوانند چون نمایش داده نمی شود. بهتر است که حدود را رعایت کنید و همیشه تایتل با ۶۰ کاراکتر و متادیسکریپشن ۱۶۰ کاراکتر باشد.

همچنین استفاده از مواردی مثل اعداد، سال، پارانتز، علامت سوال و تعجب و مواردی مثل این توصیه می شود و باعث می شود که جذابیت تایتل و متا بالا رفته و در نهایت بیشتر کلیک دریافت کند.

گزینه دوم: فاکتور سرعت

گزینه دومی که باعث می شود یه لندینگ پیج خوب داشته باشید فاکتور سرعت است. سرعت خیلی مهم است. هم در تجربه کاربری موثر است و هم در سئو، اگر که شما لندینگ پیج عالی هم داشته باشید اما سرعت خوب و مناسبی نداشته باشد، قبل از اینکه کاربر محتوای شما رو دیده، مشاهده و مطالعه کند صفحه را می بندد در نتیجه باید به سرعت اهمیت ویژه ای بدید. بهترین زمان برای باز شدن یک صفحه بین ۱ تا ۳ ثانیه است و اگر سرعت از این حدود بیشتر شود احتمال اینکه کاربر صفحه رو ببندد بالاتر می رود.

گزینه سوم: قرار دادن پل ارتباطی

بهتر است در همان اول صفحه مثل بالای صفحه یا در اسلایدر و متن اولیه با فونت بولد و درشت و رنگی که خیلی راحت تشخیص داده شود یک پل ارتباظی قرار دهید. بهتر است پل ارتباطی شماره تلفن باشد و همیشه هم یه شماره تلفن همراه قرار بدید تا تماس با شما راحت تر شود. همچنین بهتر است که شماره تلفن همراه یا ایمیل یا هر پل ارتباطی دیگه ای که قرار می دید قابل کلیک باشه تا کاربر بتونه خیلی راحت کلیک کنه و با شما تماس بگیره. مثلا می تونید با یک کد HTML شماره تلفنی رو که قرار می دید قابل کلیک کنید و خصوصا در موبایل کاربر می تونه خیلی راحت کلیک کنه و تماس بگیره. بهتر هست دو تا اکانت پیام رسان هم بسازید در واتس اپ و تلگرام تا تماس با شما راحت تر باشه

گزینه چهارم: قرار دادن توضیحات مفید و مختصر

شما هر چه قدر هم توضیحات قرار بدید به احتمال خیلی زیاد کاربران آن ها را مطالعه نمی کند و شما فقط صفحه را شلوغ کردید که این هم باعث سردرگمی کاربر می شود. توضیحات باید خیلی مختصر و مفید باشد و به علاوه با نشان دادن مزایای شما باعث شود که مخاطب ترغیب به تماس با شما شود.

مورد پنجم: کال تو اکشن

حتما و حتما یک کال تو اکشن در صفحه فرود خود قرار دهید و کاربر را ترغیب کنید که بر روی آن کلیک کند. برای مثال در یک صفحه فرود خارجی یک کال تو اکشن فوق خلاقانه بود. در این صفحه فرود گفته بود الان حدود دو دقیقه است که توی این صفحه هستید و دیگه باید حتما ازتون خواهش کنیم که بر روی دکمه تماس با ما کلیک کنید. اینطور باعث می شد که کاربر بر روی کال تو اکشن کلیک کرده و مراحل بعدی را طی کند.

اما یک کال تو اکشن چیست؟ کال تو اکشن یعنی “فراخوانی برای اقدام” حالا کال تو اکشن می تواند موضوعات زیر باشد.

  • درخواست ثبت اطلاعات
  • درخواست تماس
  • درخواست خرید
  • درخواست پیش خرید
  • درخواست عضویت
  • درخواست همکاری

گزینه ششم: تبلیغ نویسی

هر چند که مخاطبین به احتمال خیلی زیاد توضیحات را مطالعه نخواهند کرد اما بهتر است که از تبلیغ نویسی در صفحه فرود استفاده کنید. به هر حال کار از محکم کاری عیب نمی کند. یه راه بهتر هم این است که در بخشی از لندینگ پیج یک دکمه دانلود قرار داده و در قالب یک فایل ورد با کمک تبلیغ نویسی، محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. اینطور هم کاربر یک فایل از شما دارد و هم با تبلیغ نویسی احتمال بازگشت کاربر به سایت و در نهایت خرید آن را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهید.

تکنیک هفتم: خلوت بودن صفحه فرود

گزینه هفتمی که جا دارد راجع به آن صحبت کنیم این است که سعی کنید صفحه فرود خیلی شلوغ نباشد. بهتر است که از توضیحات طولانی و به درد نخور یا از فرایندهای طولانی پرهیز کنید. پرهیز از فرایندهای طولانی یعنی اینکه شما می خواهید یک فرم تماس قرار بدید و تعداد زیادی اطلاعات از کاربر دریافت کنید اما اگر یک فرم قرار بدید و در اون فقط دو اطلاعات از کاربر دریافت کنید بهتر است. در فیلد اول نام و نام خانوادگی را در یک فیلد قرار دهید، در فیلد بعدی هم شماره تماس را دریافت کنید. حتی می توانید قید دریافت نام را هم بزنید و فقط شماره تلفن را درخواست کنید. اینطور باعث می شود تا کاربر احساس خستگی نکند و احتمال پر کردن فرم بالاتر برود.

هشت: نمادهای اعتماد

هر چند که ما در مارکتینگرام طرفدار نماد اعتماد و نماد ساماندهی و انجمن صنفی و سایر نمادها نیستم و از آن ها در مارکتینگرام استفاده نشده اما بهتر است صرفا در صفحه فرود که احتمالا کاربران با شما آشنایی ندارند و برای اولین بار یا بارهای اول کسب و کار شما رو مشاهده می کنند، از آن ها استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از روش های خیلی متنوعی اعتماد کاربران را جلب کنید.

مثلا می توانید تبلیغ نویسی انجام بدید یا اینکه آدرس کسب و کار خود را قرار دهید. تلفن ثابت یا همراه قرار داده و یا اینکه پشتیبانی آنلاین یا پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی قرار دهید. شما از طریق خود اینستاگرام هم می توانید اعتماد کاربران را خیلی خوب به دست بیارید و زیاد نیازی به نماد نیست اما هماونطور که گفتیم اگر صرفا در صفحه فرود استفاده کنید خوب است.

گزینه نهم: از عکس های فیک و بزرگ استفاده نکنید.

مورد نهم این است که به هیچ وجه از عکس های فیک و بزرگ و فتوشاپ شده استفاده نکنید. اگر می خواهید از عکس استفاده کنید بهتر است خودتان عکس بگیرید حتی با موبایل. جدیدا هم دوربین موبایل ها با دوربین های حرفه ای رقابت می کند و شما فقط نیاز دارید کمی عکاسی بلد باشید. بهتر است از پشت صحنه کار خود یا وقتی که دارید کار می کنید عکس بگیرید. اینکار ممکن است تاثیری حتی هزار برابر یه عکس فیک و فتوشاپ باشد. چون عکس هایی که فیک و فتوشاپ هستند، هیچگونه حس اعتماد و وابستگی ایجاد نمی کنن اما اگر خودتان از فضای کسب و کارتان عکس برداری کنید، حتی اگر کیفت آن پایین هم باشد تاثیر بیشتری داره و باعث ایجاد اعتماد خواهد شد.

گزینه دهم: پرهیز از قرار دادن از المنت های حرفه ای

گزینه دهمی که باید در موردش کمی بحث کنیم این است که اکیدا از قرار دادن المنت های حرفه ای در لندینگ پیج خودداری کنید چون امکان دارد یک کاربر به صفحه فرود شما هدایت شود و زیاد هم حرفه ای نباشد و بلد نباشد با آپشن های سایت کار کند در نتیجه به احتمال زیاد اطلاعاتی وارد نمی کند، تماسی نمیگیرد و یا محصولی خریداری نمی کند و صفحه را می بندد.

گزینه یازده: لینک به صفحات دیگر ممنوع

در صفحه فرود به هیچ صفحه دیگر لینک ندهید و حتی اگر امکانش بود فوتر را هم مخفی کنید. تنها لینک دادن چه داخلی و چه خارجی هنگامی مجاز است که سود شما در آن نهفته است. لینک دادن به صفحات داخلی و خارجی باعث می شود تا کاربر از صفحه فرود خارج شود و این اسلا خوب نیست. اگر می خواهید لینک بدهید لینک را طوری تنظیم کنید که در تب جدید باز شود تا حداقل پس از کلیک کاربر صفحه فرود فراموش نشود.

گزینه دوازدهم: همکاران و مشتریان

عکس برندهایی که با آن ها کار کرده اید را در بخش مشتریان قرار دهید. اینگونه سطح اعتماد بالاتر می رود. همچنین می توانید نظرات صوتی یا ویدئویی کاربران را به اشتراک بگذارید.

گزینه سیزدهم: از فونت بولد و بزرگ استفاده داشته باشید.

خصوصا متونی که فکر می کنید کاربر حتما باید آن ها را مطالعه کند یا اینکه ترغیب کننده است باید درشت و خوانا باشند. استفاده از رنگ هایی که کنتراست بالایی دارند هم می تواند در انتقال موفق پیام شما، سهیم باشند.

گزینه چهاردهم: استفاده از ابزارهای در دسترس

اگر نمی خواهید که کار طراحی لندینگ پیج را به طراح سایت بسپارید می توانید از ابزارهای موجود مانند سایت ساز وردپرس، جوملا یا دروپال استفاده کنید. همچنین ابزارهایی هم وجود دارند که به طور تخصصی برای ساخت صفحه فرود توسعه داده شده اند اما به دلایلی که در ادامه توضیح می دهیم استفاده از آن ها توصیه نمی شود. بهترین گزینه برای طراحی یک صفحه فرود با هزینه ارزان و کم دردسر، وردپرس است.

نکته پانزدهم: آزمایش را فراموش نکنید

شما باید همیشه آزمایشاتی را انحام دهید تا بفهمید که کاربران به چیزی علاقمندند، در چه زمانی بهتر خرید می کنند، بهترین راه تعامل با آن ها چیست و مواردی از این قبیل. همه چیزهایی که ذکر شد فقط با آزمایش مشخص می شوند. پس هیچ وقت آزمایش کردن را فراموش نکنید.

نکته شانزدهم: از اعداد، پارانتز، سال و مواردی مانند آن استفاده کنید

استفاده از اعداد، پارانتز، سال، درصد، آمار و ارقام، علامت سوال و تعجب، کلماتی همچون دقیق، جامع، ترسناک، واقعی و مواردی مانند این توصیه می شود و باعث می شود تا نظر کاربر به سمت متن جلب شود.

چند نمونه

آموزش (جامع) گوگل آنالیتیکس

رازهای مهم پیشگیری از چین و چروک صورت در سال ۲۰۲۰

مقاله بررسی دقیق آمار انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶

مشارکت ۵۶% خریداران دیجی کالا در فستیوال شب یلدا

می بینیم که با کمی خلاقیت و مخلوط کردن واژه ها، علامت ها و سال می توانیم متون جذاب و چشمگیری بنویسیم.

مورد هفدهم: آمار مهم است!

آمار خیلی مهم است پس آن ها را از دست ندهید. با استفاده از ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس، گوگل تگ منیجر، گوگل آنالیتیکس، الکسا (دقیق نیست)، وبگذر (دقیق نیست)، پرس لاین، فرم ساز ۷، گرویتی فرم و دیگر ابزارهای سنجش که عموم آنها با دقت و رایگان هستند (مثل ابزارهای گوگل) آمار وب سایت خود و صفحه فرودی که ایجاد کرده اید را بسنجید. می توانید از آمار به دست آمده که اتفاقا بسیار هم با اهمیت است، برای رشد استفاده کرد یا استراتژی های بعدی را بر اساس آن آمار تعیین کرد.

تحلیل و بررسی چند مورد صفحه فرود

خب قرار است که در این بخش جذاب چندین و چند لندینگ پیج را با هم بررسی کنیم و مزایا و نقاط ضعفشان را با هم بررسی کنیم. شما هم می توانید از بخش کامنت ها در زیر همین صفحه، در بخش تحلیل و بررسی چند مورد صفحه فرود، با ما همکاری کنید.

لندینگ پیج اول

نام سایت: ملی چارتر

اولین مورد مثبتی که در این صفحه به چشم می خورد این است که در بالای صفحه و در بخش ارتباط با ما چند پل ارتباطی من جمله شماره تماس و ایمیل قرار داده شده است. اما این وسط یک مشکل وجود دارد. این سایت بخش ارتباط با ما را تبدیل به المنت آکاردئون کرده است که باعث می شود کاربران غیرحرفه ای وب کار کردن با آن را بلد نباشند. در ابتدای صفحه هم یک عکس فتوشاپی و بی خاصیت قرار داده شده است که هیچ دردی را از کاربر دوا نمی کند و عدم وجود آن بهتر است.

همچنین کمی که اسکرول می کنیم در سمت چپ صفحه ابتدا یک عکس با مضمون پرداخت آنلاین وجود دارد که شما را بدون هیچ دلیل و خریدی به صفحه پرداخت هدایت می کند که عدم وجود آن بهتر است. بعد از آن یک عکس حاوی شماره تلفن پشتیبانی قابل کلیک وجود دارد که این هم یک مورد مثبت است. همچنین در زیر عکس پشتیبانی تلفنی عکسی قابل کلیک با مضمون قوانین و مقررات و در پایین تر عکسی قابل کلیک که شما را به پتشیبانی تلگرامی هدایت می کند قرار دارد. بهتر می بود که عکس پشتیبانی تلگرام با عکس قوانین و مقررات جا به جا می شد. چون که ارتباط با پشتیبانی و کسب اطلاعات از قوانین و مقررات مهم تر است. همچنین می توانستند به جای پشتیبانی تلگرام که در ایران فیلتر است، از پشتیبانی آنلاین یا پشتیبانی واتس اپ استفاده کنند. چرا که بیشتر اوقات VPN کاربران خاموش است یا اصلا VPN ندارند و در نتیجه ارباط تلگرامی دچار اختلال خواهد شد.

در بخش اصلی و وسط صفحه مشاهده می کنیم که قیمت چندین مبدا به مقصد مشخص شده است. در این صفحه فقط ۹ مبدا وجود دارند که به احتمال زیاد پر درخواست ترین مبداها برای سفر هستند. اما بهتر بود کلیه مبداها به مقاصد قرار داده می شد تا شانس فروش بیشتری وجود داشته باشد.

به سمت راست صفحه می رویم. اولین المنت قرار داده شده در سمت راست صفحه، به کجا پرواز می کنید؟ است که مقداری کار کاربران را راحت تر می کند و هر چند که یک المنت حرفه ای است ولی چون مشخص است که مبدا و مقصد می بایست وارد شوند، کاربر به خوبی می تواند از آن استفاده کند. در پایین این المان، بخش درباره ما گنجانده شده است که توضیحات بسیار مختصری از شرکت ارائه می دهد و بهتر می بود تا در زیر آن یک دکمه قرار داده می شد تا کاربران به صفحه دریاه ما منتقل می شدند و اطلاعات بیشتری در مورد شرکت به دست می آوردند. چون کاربران معمولا تا آشنایی لازم را پیدا نکنند و نسبت به یک کسب و کار آشنایی و اعتماد پیدا نکنند خریدی انجام نخواهند داد.

در بخش پایین تر چند لینک تحت عنوان اطلاعیه های سایت قرار داده شده است. همانطور که می بینیم لینک اول شامل یک کد تخفیف است و ۱۰۰% بهتر بود اگر این کد تخفیف در بالای صفحه اطلاع رسانی می شد.

به پایین تر که می رویم لینک های خرید تور لحظه آخری هواپیما را می بینیم که این هم می توان یک امتیاز مثبت محسوب شود چون کار کاربر را راحت تر می کند.

در بخش فوتر (پانوشت) می بینیم که در بخش اول (سمت راست) اطلاعات تماس شرکت قرار گرفته است. نکته ای که اینجا قابل ذکر است ایمیلی است که قرار داده شده است. می بینیم این ایمیل سازمانی نبوده و یک جیمیل است. این ممکن است سطح اعتماد را پایین بیاورد چون هر کسی می تواند یک جیمیل بسازد اما اگر ایمیل سازمانی با پیشوند Info و پسوند خود سایت قرار داده می شد، سطح اعتماد بالاتر می رفت.

در بخش دوم و وسط مجوزها و نمادها قرار داده شده است. این هم یک ویژگی مثبت است. ممکن است کاربر تا پایان صفحه اسکرول نکند و بهتر بود که نماد اعتماد یا یکی دیگر از نمادها و مجوزها در گوشه سمت راست یا چپ در ابتدای صفحه گنجانده می شد. نکته بعدی حائز اهمیت دکمه دانلود اپلیکیشن از بازار است که یک کال تو اکشن محسوب می شد و خیلی خیلی بهتر بود اگر آن را در ابتدای صفحه قرار می دادند چرا که با وجود آن در فوتر افراد زیادی آن را نمی بینند.

در بخش سوم و آخر در سمت چپ فوتر لینک هایی تحت عنوان دسترسی سریع قرار داده شده که شامل مواردی همچون پیگیری، راهنمای خرید و سایر موارد مهم است و این را هم می توان یک ویژگی مثبت در نظر گرفت.

لندینگ پیج دوم

نام سایت: باربری پایتخت

در هدر (بالای صفحه) یک شماره تلفن ثابت و یک شماره تلفن همراه با سایز مناسب و قابل کلیک وجود دارد دارد. این کار احتمال تماس را بالاتر می برد. در گوشه دیگر هم شبکه های اجتماعی قرار دارند که بهتر بود جای تلگرام واتساپ قرار می گرفت چون که فیلتر نیست.

خب اولین چیزی که پس از هدر می بینیم یک اسلایدر حاوی عکس های بزرگ فتوشاپ شده است. این عکس ها هیچگونه حس اعتمادی را منتقل نمی کنند و این گامی بد برای شروع است. همچنین بر روی عکس ها نوشته هایی مشاهده می شود که به دلیل انتخاب نادرست عکس پس زمینه به درستی قابل خواندن نیستند.

در ابتدای متن دو کلمه “باربری تهران” و “بهترین شرکت باربری تهران قرار داده شده است که به نظر می آید به منظور سئو قرار داده شده اند. ممکن است این کار در سئو موثر باشد، اما در تجربه کاربری نه. در ادامه متن مزایای استفاده از سرویس های شرکت همچون باربری شبانه روزی، ارسال به تمام کشور و همچنین ارسال ارزان قیمت نوشته شده است که خوب است اما بهتر بود به جای این اسلایدر و عکس های فتوشاپ که متن رو استتار می کنند این مزایا در قالب نوشته هایی بزرگ و کوتاه ارائه داده می شد.

همچنین مورد بعدی که مشاهده می شود پشتیبانی آنلاین است که باعث می شود تا کاربر در لحظه با شرکت تماس بگیرد که این یک مورد مثبت است.

به سراغ بخش بعدی سایت می رویم. در این بخش مزایای سایت به صورت کوتاه و مختصر ارائه داده شده اند اما عکس آیکون ها اصلا تناسخی با موضوع نوشته شده ندارند و این خوب نیست. در بخش بعدی توضیحاتی نوشته شده است که باز همانطور که می بینیم این سایت به جهت سئو کلمات باربری تهران و بهترین شرکت های باربری تهران را به کار برده است.

این خیلی عجیب است این صفحه یک لندینگ تبلیغاتی است و بهتر بود اگر قصد سئو داشتند بر روی صفحات دیگر کار می کردند. چون که به دلیل سئو مطلب عملا کاربر را نمی بینند. همچنین واژه بهترین شرکت های باربری تهران باید در قالب یک مقاله سئو شود که این سایت قصد دارد با یک صفحه که هم لندینگ پیج تبلیغاتی است، هم صفحه در حال سئو (آن هم بر روی کلید واژه های بی ربط به این صفحه) قال قضیه را بکند.

در ضمن متنی که نوشته شده است کاملا بی خاصیت و برای سئو است و می بینیم که در اول متن کلمه اثاث کشی را معنی می کند! آیا کاربر نمی داند اثاث کشی یعنی چه؟ علاوه بر اینکه متن های ارائه داده در صفحه فرود توسط مخاطبان زیاد مطالعه نمی شوند، این متن اصلا ارزش خواندن ندارد و مشکلی را حل نمی کند و بیشتر به دلیل سئو قرار داده شده است. اما دکمه تماس با که قرار داده شده است خوب است.

در این صفحه اصلا کال تو اکشن نیست و بهتر بود اگر یک کال تو اکشن مانند دکمه تماس فوری یا دانلود لیست قیمت قرار داده می شد. البته می توانیم همین دکمه تماس با ما را هم یک کال تو اکشن حساب کنیم.

در این بخش هم مورد قابل توجهی نمی بینیم. اطلاعات بیشتری از شرکت ارائه داده شده است که کمی گنگ و شعارگونه است و اطلاع از حقیقت آن ها نداریم.

و در بخش آخر هم مقالات و فوتر را مشاهده می کنیم. اطلاعات تماس قرار داده شده است. همان اول صفحه قرار داده می شدند بسیار بهتر بود. لینک های مفید را می بینیم که باز وجودشان چندان هم مهم نیست و بعلاوه دارای رنگی بنفش هستند که تشخیص آن ها را سخت می کند. و در بخش آخر هم درباره ما قرار دارد که بیشتر به جای معرفی سایت، معنی اثاث کشی را به ما گوشزد می کند و از هر دری صحبت می کند، الا خود شرکت. در پایین فوتر هم می بینیم که سایت طراح حسابی از خودش پذایریی کرده و با انکرتکست های مختلف به خودش لینک داده است. در یک کلام با اینکه ویژگی های مثبتی هم دارد اما افتضاح عمل کرده.

طراحی لندینگ پیج خود را به تیم حرفه ای و خلاق مارکتینگرام بسپارید. بر روی این لینک کلیک کنید یا با شماره های تماس ۰۹۳۹۳۹۲۳۵۳۹ و ۰۹۱۶۹۹۰۰۳۷۰، از طریق تماس تلفنی، پیامکی یا واتس اپ و تلگرام تماس بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان

لندینگ پیج سوم

نام سایت: کاشت موی هلیا کلینیک

در بالای صفحه دو دکه کاشت مو و تزریق چربی وجود دارد. در ایتدای صفحه عکسی واقعی از پرسنل قرار داده شده است که تاثیر زیادی در اعتماد سازی خواهد داشت. در سمت راست توضیحات کوتاهی مشاهده می کنیم و در قسمت بعدی کال تو اکشن قرار داده شده است. همچنین بعد از کال تو اکشن یک شماره تماس قرار داده شده است تا اگر کاربر حال و حوصله پر کردن فرم و منتظر ماندن نداشت تماس بگیرد.

در سمت راست عکسی تحت عنوان هتل رایگان مشاهده می کنیم که کاربر را ترغیب به استفاده از خدمات می کند. اما قابل کلیک نیست. بهتر بود به محض کلیک یک پاپ آپ نمایش داده می شد و اطلاعات بیشتری در اختیار کاربر قرار می داد. در پایین سمت چپ هم آیکون واتساپ را می بینیم که کاربر با کلیک بر روی آن به گفتگوی واتساپ منتقل می شود. این مورد احتمال تماس را افزایش می دهد.

در بخش بعدی گالری تصاویر را می بینیم که نمونه کارهاست و باعث می شود تا سطح اعتماد بالاتر برود. همچنین در بخش کناری سمت راست کال تو اکشن ثبت درخواست مشاوره قرار داده شده است و کاربر در هر کجای صفحه باشد می تواند اطلاعات تماس خود را وارد نماید.

در ادامه توضیحاتی در مورد شیوه کاشت مو توسط خود دکتر ارائه داد می شود و در کنار آن توضیحات متنی هم قرار گرفته است تا کسانی که حال ندارند ویدئو را ببینید متن را بخوانند.

در قسمت بعدی توضیحاتی مفید و مختصر در مورد شیوه های متخلف کاشت مو ارائه داده شده است. در بخش بعدی ویدئویی در مورد روش کاشت مو ارائه داده می شود که اطلاعات جالب و مفیدی از پشت صحنه کسب و کار به کاربر می دهد و باعث افزایش اعتماد می شود. در بخش پایانی هم چند آکاردئو برای پاسخ به سوالات مهم و متداول قرار داده شده است که البته استفاده از المنت های حرفه ای توصیه نمی شود چون احتمال دارد کاربر کار با آن ها را به خوبی بلد نباشد. در بخش فوتر هم بخش تماس با ما شماره تلفن همراه و ایمیل قرار داده شده است و در بخش کناری آدرس کسب و کار بر روی مپ ارائه داده شده است. به صورت کلی لندینگ خوبی بود و یک سر و گردن از نمونه های قبلی بالاتر بود.

سعی می کنیم طی آپدیت های بعدی موارد بیشتری را آنالیز کنیم.

یک صفحه فرود عالی چه ویژگی هایی دارد؟

  1. سئو شده است. (یعنی دارای متنی بیش از ۳۰۰ کلمه، لینک داخلی و خارجی و همچنین عکس است.)
  2. ریسپانسیو است.
  3. دارای رنگ های زیبا است.
  4. کاربر پسند است.
  5. کار با آن ساده است.
  6. دارای استراتژی است.
  7. خلوت است.
  8. وجود آن هم برای صاحب کسب و کار و هم برای کاربر سودمند است.

لندینگ پیج چه مزایایی برای کسب و کار دارد؟

این سوال را نمی توان بدون بررسی پاسخ داد. باید دید که اساسا لندینگ پیج طراحی شده به چه منظور طراحی شده است. همانطور که گفتیم، ساخت یک لندینگ پیج می تواند به دلایل گوناگونی صورت بگیرد. لندینگ پیج می تواند فروشگاهی باشد یا برای دریافت اطلاعات، یا ایجاد یک کال تو اکشن باشد اما یه صورت کلی لندینگ پیج دارای مزایای بسیار زیادی برای کسب و کار است.

جلب اعتماد

با لندینگ پیج می توان اعتماد کاربران را جلب کرد. همانطور که گفته شد با روش هایی همچون تبلیغ نویسی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، قرار دادن لیست مشتریان و همکاران + نظرات مشتریان (که می توان در اقدامی خلاقانه نام آن بخش را نظر مشتریان راضی قرار داد)، قرار دادن آدرس، شماره تلفن و ایمیل و همچنین نمادهای اعتماد، اعتماد کاربران را جلب کرده و به دست آورد.

ایجاد بانک اطلاعات

با صفحه فرود می توانید بانک اطلاعات ایجاد کنید. بانک های اطلاعات بسیار مهم هستند. با داشتن آدرس محل سکونت و کار کاربران می توانید تبلیغات محیطی انجام دهید. با داشتن شماره تلفن کاربران می توانید SMS Markrting  و بازاریابی تلفنی انجام دهید. با داشتن ایمیل کاربران می توانید ایمیل مارکتینگ انجام بدهید که می توان گفت هنوز هم بهترین، ارزان ترین و قدرتمندترین شیوه تبلیغات با استفاده از بانک اطلاعات است.

ریختن ترس کاربر

گاهی اوقات کاربر دوست دارد چیزی را بخرد اما می ترسد یا چندین بار به کسب و کار سر زده و آشنایی پیدا کرده اما هنوز خریدی انجام نداده است یا اینکه ترس به وی اجازه خرید نمی دهد در نتیجه می توانید با ارزان کردن یک محصول یا ارائه یک کد تخفیف درست و حسابی،  او را ترغیب به خرید کنید. برای مثال می توانید قیمت یک محصول ۱۰۰ هزار تومانی را ۹۶ هزار تومان! کاهش بدهید. یا اینکه یک کد تخفیف بسیار بالا مثلا ۹۰% برای کاربر در نظر بگیرید و در اختیار آن قرار بدهید. (بهتر است چه در بحث کاهش قیمت و چه در بحث ارائه کد تخفیف، محدودیت زمانی مثل ۴۸ ساعت قرار بدهید تا ترغیب شدن کاربر بیشتر شود)

این طور کاربر ترغیب به خرید می شود. البته اگر امکان دارد. تکنیکی که توضیح داده شده، بیشتر برای کسب و کارهایی کارایی دارد که فروشگاه فایل و محصولات مجازی هستند و قیمت گذاری کاملا به کسب و کار بسته است. اما اگر صاحب کسب و کاری هستید که فروشگاه محصولات یا خدمات است و امکان تخفیف های بالا برای شما وجود ندارد می توانید از تکنیک های دیگری استفاده کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد.

۱- اشانتیون بدهید

می توانید به جای کاهش قیمت اشانتیون بدهید. مانند لندینگ پیجی که بررسی شد می توان اقامت رایگان یا هتل رایگان، هدیه بدهید یا اینکه مشاوره رایگان تخصصی بین ده دقیقه تا ۱ ساعت ارائه بدهید. همچنین می توانید یک فایل الکترونیکی مانند ایبوک، پادکست یا ویدئوی آموزشی آموزش استفاده از محصول خریداری شده را به عنوان اشانتیون ارائه کنید.

۲- گارانتی و خدمات پس از فروش

به کاربران گارنتی بدهید و محصولات و خدمات خود را گارانتی کنید. خیال مشتری را از بابت خدمات پس از فروش راحت کنید و به آن ها اطمینان دهید که پس از فروش در کنار آن ها هستید.

۳- محصولات یا خدمات ارزان تر + تخفیف

می توانید محصولات یا خدمات ارزان تر را با کمی تخفیف ارائه کنید. محصولات و خدمات ارزان تر معمولا سود و ضرر کمتری دارند و کمی تخفیف دادن ممکن است به خریدار شدن مشتری و ریختن ترس آن بیارزد.

۴- محصولات و خدمات پرفروش + تخفیف

همچنین محصولات و خدمات پرفروش هم گزینه خوبی هستند که با کمی تخفیف آن ها را مخاطبین عرضه کنید. چون محصولات و خدمات پر فروش هستند و خریداران قبلی زیادی دارند، در نتیجه اعتماد بیشتر شده و احتمال خرید بالاتر می رود.

تبدیل کردن کاربر به مشتری

یکی دیگر از کاربردهای صفحه فرود این است که با استفاده کانال های مختلف همچون سئو، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات گوگل، تبلیغات تلگرام، اینستاگرام، تبلیغات بنری ،کلیکی، همسان و دیگر روش های تبلیغاتی کاربران هدف را به سمت لندینگ پیج هدایت کرده و  در  ادامه با ارائه پشنهاد فروش ویژه و دیگر تکنیک های جذب که در این صفحه مفصلا به آن پرداختیم، کاربر را به مشتری تبدیل کرد.

افزایش ترافیک

آخرین موردی که از مزایای ساخت لندینگ پیج به حساب می آید و باید کمی درباره آن صحبت کنیم، افزایش ترافیک است. گاها لندینگ پیج ها به منظور جذب و افزایش ترافیک سایت به کار برده می شوند. به این شکل که صفحه فرود ایجاد شده و با تکنیک های سئو، دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات، بازدید آن ها افزایش پیدا می کند و سپس با پیشنهادهایی که در صفحه ارائه داده می شود، اطلاعات کاربران جمع آوری شده یا سطح تماس کاربر بالاتر می رود یا اینکه مقدار فروش افزایش می یابد.

طراحی لندینگ پیج یا صفحه فرود شما توسط مارکتینگرام

آژانس دیجیتال مارکتینگ مارکتینگرام آماده است تا در امر طراحی لندینگ پیج شما را همراهی کند.

نمونه کارها

۱-

۲-

۳-

۴-

طراحی لندینگ پیج خود را به تیم حرفه ای و خلاق مارکتینگرام بسپارید. بر روی این لینک کلیک کنید یا با شماره های تماس ۰۹۳۹۳۹۲۳۵۳۹ و ۰۹۱۶۹۹۰۰۳۷۰، از طریق تماس تلفنی، پیامکی یا واتس اپ و تلگرام تماس بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *