لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

لندینگ پیج یا صفحه فرود (Landing page)، که گاهاً صفحه مقصد (Destination page) نیز نامیده می شود، صفحه ای است که اصطلاحا کاربران بر روی آن فرود می آیند. لندینگ پیج یکی از موثرترین راهکارها برای پیشبرد استراتژی ها و در نهایت افزایش سود است.

صفحه فرود اولین صفحه سایت شماست که کاربران پس از ورود مشاهده می کنند و می توان گفت که اگر سایت شما را یک خانه فرض کنیم، لندینگ پیج در خانه است. البته صفحه فرود تعاریف مختلفی دارد. برای مثال صفحه فرود در گوگل آنالیتیکس به هر صفحه ای گفته می شود که از طریق گوگل بازدید کسب کرده است. اما تعریف لندینگ پیج در بازاریابی آنلاین (Online Marketing) چیز دیگری است. صفحه فرود در بازاریابی اینترنتی صفحه ای است که کاربران از طریق راه های مختلف همچون تبلیغات، سئو، معرفی و دیگر راه ها به آن منتقل می شوند.

گاهی اوقات امکان دارد که صفحه اصلی هم یک صفحه فرود باشد، اما همیشه این اتفاق نمی افتد و صفحه اصلی همیشه لندینگ پیج نخواهد بود.

طراحی لندینگ پیج خود را به تیم حرفه ای و خلاق مارکتینگرام بسپارید. بر روی این لینک کلیک کنید یا با شماره های تماس ۰۹۳۹۳۹۲۳۵۳۹ و ۰۹۱۶۹۹۰۰۳۷۰، از طریق تماس تلفنی، پیامکی یا واتس اپ و تلگرام تماس بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان

دلایل طراحی صفحه فرود

لندینگ پیج ها به دلایل بسیار مختلفی طراحی می شوند. اما ما مهم ترین موارد را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

صفحه فرود ارائه محصولات و خدمات

این نوع صفحات فرود به منظور ارائه خدمات و محصولات، پس از ورود کاربر طراحی شده اند و هنگامی که کاربر از طریق راه های مختلف همچون تبلیغات گوگل، تبلیغات کلیکی، بنری، کانال تلگرام، بیو اینستاگرام، کلیک بر روی بک لینک، معرفی و هر راه دیگر به سایت منتقل می شود، قبل از هر چیز این صفحه را خواهید دید. صفحه فرود معرفی محصولات و خدمات، شامل محصولات و خدماتی است که توسط سایت مقصد ارائه می شود.

صفحه فرود فروش ویژه

صفحات لندینگ پیج فروش ویژه، یکی از پرتعدادترین، رایج ترین و معمول ترین صفحات فرود هستند. این نوع صفحات معمولا به هنگام مناسبت های خاص ملی، مذهبی و جهانی مانند (ماه رمضان، شب یلدا و بک فرایدی یا جمعه سیاه) طراحی و ایجاد می شوند.

معمولا محصولات و خدمات هم آفر و تخفیف می خورند. تخفیف ها، از ۵% یا کمتر شروع شده و گاهاً تا ۵۰% و ۹۹% هم ادامه پیدا می کنند. پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید، در استفاده از آن زیاده روی نکنید. بهتر است در طول سال ۳ یا ۴ بار از کمپین فروش ویژه استفاده کرده و از تخفیف های بالا استفاده کنید. به این صورت بازدهی کمپین بیشتر شده و سودآوری آن هم بیشتر خواهد شد.

تصویری که مشاهده می کنید، لندینگ پیج فروش ویژه دیجی کالا به مناسبت آغاز تابستان است.

صفحه فرود دریافت اطلاعات

این نوع لندینگ پیج ها به منظور دریافت اطلاعات کاربران طراحی می شوند. در این صفحات فرود یک فرم وجود دارد که اطلاعات کاربران را از آن دریافت می کند. از طریق این فرم ها می توانید اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شمتاره تلفن همراه، ادرس محل سکونت، ادرس محل شرکت و هر چیزی شبیه به آن را دریافت نمایید.

سعی کنید ضروری ترین اطلاعات را از کاربران دریافت کنید چرا که در صورت وجود فیلدهای زیاد امکان دارد کاربر خسته شده و از پر کردن فرم صرف نظر کند. دریافت نام و شماره تماس و ایمیل کفایت می کند. اما اگر به اطلاعات بیشتری از کاربران نیاز دارید، پیشنهاد می شود تا از فرم های چند مرحله ای استفاده کنید. در فرم های چند مرحله ای، ابتدا از کاربر ضروری ترین اطلاعات همچون نام و نام و نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن همراه درخواست می شود. پس از رد کردن مرحله اول، کاربر مرحله بعدی فرم را تماشا می کند و می بایست ادامه فرم را پر کند.

در این لندینگ پیج اطلاعات تماس (شماره تلفن همراه) درخواست می شود.

صفحه فرود نظرخواهی

در این نوع از لندینگ پیج ها از کاربر درخواست می شود تا نظر خود را در مورد محصولات، خدمات، کیفیت، پشتیبانی، زیرساخت ها، کارمندان و هر چیز دیگری که امکان دارد نظرخواهی کردن باعث بهبود شرایط شود اعلام کنند. با گوگل داکس، پرس آنلاین و فرم ها می توان چنین صفحه فرودی را ایجاد کرد.

این یک عکس، یک نمونه لندینگ نظرخواهی است.

صفحه فرود تست A/B

قبل از اینکه به معرفی صفحه فرود تست A/B بپردازیم، لازم است تا خود مبحث تست A/B را توضیح دهیم. این تست در واقع یک رفتار شناسی کاربران و مخاطبین است. در این نوع تست، کاربران را به دو دسته A و B تقسیم می کنند و در شرایط همسان، بر روی آن ها تست انجام می دهند. اما این کار به چه علت است؟ کسب و کارها با انجام دادن این نوع تست، متوجه می شوند که بهترین حالت ممکن برای اجرای استراتژی ها، برنامه ریزی ها و اجرای سایر کارها کدام مورد است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تست A/B به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر به زبان فارسی اینجا کلیک کنید.

لندینگ پیج تست A/B در واقع شامل دو نوع لندینگ پیج است که کاربران از طریق روش های مختلف همچون ایمیل مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی به سوی آن ها منتقل می شوند. سپس با رفتار شناسی و آنالیز رفتار کاربران به هنگام مواجهه با هر یک از صفحات فرود، تدابیر لازم را انجام می دهند.

دو لندینگ پیج طراحی شده و رفتارشناسی مخاطبین صورت می گیرد.

صفحه فرود معرفی

صفحه فرود معرفی همانطور که از نامش پیداست به معرفی محصولات، خدمات، تیم، شرکت و سایر موارد می پردازد.

عکس بالا بخشی از یک لندینگ پیج معرفی است.

هدف ایجاد صفحه فرود

اهداف صفحه فرود بسیار متفاوت است. ممکن است یک لندینگ پیج به منظور فروش بیشتر طراحی شده باشد و یک مورد صفحه فرود دیگر جهت دریافت و جمع آوری اطلاعات ایجاد شده باشد. بنابراین اهداف طراحان لندینگ پبج ها بسیار متفاوت است. به طور کلی می توان اهداف ساخت صفحه فرود را در موارد زیر خلاصه کرد.

  • معرفی شرکت، تیم، خدمات و محصولات
  • فروش بیشتر و افزایش سوددهی
  • دریافت اطلاعات کاربران به منظور مارکتینگ یا اعمال دیگر
  • تست A/B و رفتار شناسی کاربران

تعداد صفحه فرود

صفحات فرود تعداد خاصی ندارند و شما می توانید بنابر احتیاج، یک صفحه فرود تا بی نهایت صفحه فرود طراحی و ایجاد کنید.

رنگ شناسی در لندینگ پیج

رنگ ها در طراحی بسیار مهم بوده و اهمیت دارند. ما مجموعه ای از رنگ ها و نمادهایشان را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

رنگ قرمز: قدرت، انرژی، شور، اشتیاق، سرعت، توان، قدرت، عشق، تجاوز، آتش، خون، جنگ، خشونت، نیرومندی، جشن گرفتن، خوش شانسی، ایست، و خطر

رنگ زرد: خوشی، خوش بینی، شادی، خطر، طلوع خورشید، ایده آل، خیال پردازی، امید، تابستان، طلا، فریب، فلسفه، نادرستی، بزدلی، خیانت، حسادت، بیماری و گرما

رنگ سبز: طبیعت، محیط زیست، سلامت، خوش شانسی، نو شدن، جوانی، توان، بهار، سخاوت، زایندگی، بی تجربگی، حسادت، بدشانسی، شروع، علامت

رنگ آبی: صلح، هارمونی، وحدت، اعتماد، حقیقت، امنیت، اعتماد، محافظه کاری، دستور، آسمان، آب، سرما، تکنولوژی، پاکی، افسردگی، وفاداری، ابدیت، ثبات، مردانگی، و محافظت

رنگ بنفش: سلطانانه، اصالت، معنویت، تشریفات، راز، دگرگونی، خرد، و روشنگری

رنگ نارنجی: انرژی، بالانس، گرما، اشتیاق، سرزندگی، انبساط، و پاییز

رنگ طوسی: امنیت، قابلیت اعتماد، خرد، مالیخولیا، فروتنی، وقار، کمال، خوش فکری، عملکرد، دوران گذشته، و اندوه

رنگ قهوه ای: زمین، کاشانه، خانه، اعتبار، آسایش، پایداری، ثبات، سادگی، طبیعت، و پاییز

رنگ سفید:احترام، بکارت، نیستی، طهارت، صلح، فروتنی، دقت، بی گناهی، جوانی، تولد، زمستان، برف، نیکی، ازدواج، سرما، و بی باروری

رنگ مشکی: قدرت، کمال، آداب و رسوم، ظرافت، ثرفت، راز، ترس، شیطان، گمنامی، غم، عمق، روش، ناراحتی، ندامت، عصبانیت، زیر زمین، فنی، غصه، و مرگ

با استفاده از سایت htmlcolorcodes می توانید رنگ ها را به علاوه کد HTML و کد RGB مشاهده کرده و در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.

پلت رنگی

پلت رنگی، مجموعه رنگ هایی است که در طراحی به کار می روند. خیلی مهم است که از پلت رنگی استفاده کنید که به یکدیگر بخورند. برای مثال پلت رنگی آّبی و زرد، سیاه و زرد و سبز و بنفش به همدیگر می خو.رند و پلت رنگی زیبایی ایجاد می کنند. برای دریافت پلت های رنگی می توانید از سایت های colorhunt و coolors استفاده کنید.

سئو صفحه فرود

به منظور افزایش بازدهی می توانید صفحه فرود خود را سئو کنید. برای سئو کردن صفحه فرود می توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  1. از کدها و قالب های حرفه ای و استاندارد که اصطلاحاً دارای کدهای تمیز هستند استفاده کنید.
  2. متن صفحه حداقل باید ۳۰۰ کلمه باشد. یک صفحه با محتوای کمتر از ۳۰۰ کلمه، برای گوگل مطلوب نیست و در نتیجه به خوبی سئو نخواهد شد.
  3. بر روی سئو داخلی لندینگ پیج کار کنید.
  4. بر روی سئو خارجی لندینگ پیج (خصوصا لینک بیلدینگ) کار کنید.

پلتفرم‌ های طراحی صفحه فرود

برای طراحی صفحه فرود، می بایست با زبان های برنامه نویسی تحت وب آشنایی داشته باشید. همچنین CMSهای زیادی همچون وردپرس و جوملا وجود دارند که می توانید لندینگ پیج خود را با آن ها طراحی کنید.

ویژگی های لندینگ پیج

در این بخش می خواهیم با هم بررسی کنیم که یک صفحه فرود عالی چه ویژگی هایی دارد؟ پس در ادامه با ما همراه باشید و ویدئوی زیر را مشاده نمایید.

ویدئو: یک لندینگ پیج عالی چه ویژگی هایی دارد؟

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

متن ویدئو

چطور می تونیم یک لندینگ پیج عالی داشته باشیم؟ یه صفحه فرود خوب و پربازده چه ویژگی هایی داره؟ سلام. بابک حیدریان هستم از تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ مارکتینگرام و در این ویدئو می خوام به شما چند نکته آموزشی بگم که با رعایت اونها در لندینگ پیج خودتون می تونید یک صفحه فرود عالی با بازدهی و برگشت سود خوب داشته باشید.
گزینه اول: از تایتل و متادیسکریپش شروع می کنیم. برای اینکه صفحه فرود شما خوب کلیک بخوره، لازمه تا تایتیل و متادیسکریپسن جذابی داشته باشید. همچنین باید تایتل و متادیسکریپسنتون برای نمایش در گوگل بهینه شده باشه. البته همیشه لازم نیست تایتل و متادیسکریپسن رو خیلی خوب بنویسید و این مورد برای دوستانی هست که قصد دارن تبلیغات گوگل ادز برن.
برای اینکه تایتل و متادیسکریپشن خودتونو برای گوگل بهینه کنید باید تایتلتون کمتر از ۶۰ کاراکتر باشه و توضیحات متاتون ۱۶۰ کاراکتر باشه. اگر بیشتر از این بنویسید کاربران با علامت سه نقطه یا همون ادامه دارد مواجه می شن که وجهه خوبی نداره و به علاوه کاربران نمی تونن کل متن رو بخونن چون نمایش داده نمیشه. بهتره که حدود رو رعایت کنید و همیشه تایتل با ۶۰ کلمه و متادیسکریپشن ۱۶۰ کلمه باشه.
همچنین استفاده از مواردی مثل اعداد، سال، پارانتز، علامت سوال و تعجب و مواردی مثل این توصیه می شه و باعث می شه که جذابیت تایتل و متا بالا بره و در نهایت بیشتر کلیک بخوره.
گزینه دومی که باعث می شه یه لندینگ خوب داشته باشید فاکتور سرعت هست دوستان. ببینید سرعت خیلی مهمه. هم در تجربه کاربری موثره هم در سئو، اگه که شما لندینگتون یه لندینگ عالی هم باشه اما سرعتش خوب نباشه قبل از اینکه کاربر محتوای شما رو بببینه صفحه رو می بنده در نتیجه باید به سرعت اهمیت ویژه ای بدید. بهترین زمان برای باز شدن یک صفحه بین ۱ تا ۳ ثانیه است و اگه سرعت از این حدود بیشتر بشه احتمال اینکه کاربر صفحه رو ببنده بالا می ره.
گزینه سوم: قرار دادن یه پل ارتباطی در همون اول صفحه مثل بالای صفحه یا در اسلایدر و متن اولیه هست اون هم با فونت بولد و درشت و رنگی که خیلی راحت تشخیص داده بشه. بهتر هست اون پل ارتباطی شماره تلفن باشه و همیشه هم یه شماره تلفن همراه قرار بدید تا تماس با شما راحت تر بشه. همچنین بهتره که شماره تلفن همراه یا ایمیل یا هر پل ارتباطی دیگه ای که قرار می دید قابل کلیک باشه تا کاربر بتونه خیلی راحت کلیک کنه و با شما تماس بگیره. مثلا می تونید با یک کد HTML شماره تلفنی رو که قرار می دید قابل کلیک کنید و خصوصا در موبایل کاربر می تونه خیلی راحت کلیک کنه و تماس بگیره. بهتر هست دو تا اکانت پیام رسان هم بسازید در واتس اپ و تلگرام تا تماس با شما راحت تر باشه
گزینه چهارمی که می خوایم راجع بهش صحبت کنیم، قرار دادن توضیحات مفید و مختصر هست. ببیند دوستان شما هر چه قدر هم توضیحات قرار بدید به احتمال خیلی زیاد کاربر اونها رو نمی خونه و شما فقط صفحه رو شلوغ کردید که این هم باعث سردرگمی کاربر می شه. توضیحات باید خیلی مختصر و مفید باشن و به علاوه با نشون دادن مزایای شما باعث بشن که مخاطب ترغیب به تماس با شما بشه.
مورد پنجم اینه که حتما و حتما یک کال تو اکشن در صفحه فرود خودتون قرار بدید و کاربر رو ترغیب کنید که بر روی اون کلیک کنه. مثلا من یه بار یه کال تو اکشن فوق خلاقانه دیدم در یکی از سایت های خارجی که کال تو اکشن گذاشته بود و گفته بود الان حدود دو دقیقه است که توی این صفحه هستید و دیگه باید حتما ازتون خواهش کنیم که بر روی دکمه تماس با ما کلیک کنید. اینطور باعث می شه که کاربر بر روی کال تو اکشن کلیک کنه
گزینه ششم: هر چند که مخاطبین به احتمال خیلی زیاد توضیحات رو نمی خونن اما بهتره که از تبلیغ نویسی در صفحه تون استفاده کنید. به هر حال کار از محکم کاری عیب نمی کنه یه راه بهتر هم اینه که در بخشی از لندینگ یک دکمه دانلود بزارید و در قالب یک فایل ورد با کمک تبلیغ نویسی، محصولات و خدمات خودتون رو معرفی کنید. اینطور هم کاربر یک فایل از شما داره و هم با تبلیغ نویسی احتمال بازگشت کاربر به سایت و در نهایت خرید اون رو به مقدار قابل توجهی افزایش می دید.
تکنیک هفتمی که جا داره راجع بهش صحبت کنیم اینه که سعی کنید صفحه فرود خیلی شلوغ نباشه. بهتره که از توضیحات طولانی و به درد نخور یا از فرایندهای طولانی پرهیز کنید. پرهیز از فرایندهای طولانی یعنی اینکه شما می خواید یه فرم تماس قرار بدید و کلی اطلاعات از کاربر دریافت کنید اما بهتره یه فرم قرار بدید و در اون فقط دو اطلاعات از کاربر دریافت کنید. نام نام خانوادگی رو در یک فیلد قرار بدید، در فیلد بعدی هم شماره تماس رو دریافت کنید. حتی می تونید قید دریافت نام رو هم بزنید و فقط شماره تلفن رو درخواست کنید. اینطور باعث می شه کاربر احساس خستگی نکنه و احتمال پر کردن فرم بالا بره.
هشت: هر چند که من خودم طرفدار نماد اعتماد و نماد ساماندهی و انجمن صنفی و سایر نمادها نیستم و از اونها در مارکتینگرام استفاده نشده اما بهتره که صرفا در صفحه فرود که احتمالا کاربران با شما آشنای ندارن و برای اولین بار یا بارهای اول کسب و کار شما رو می بینن ازشون استفاده کنید. شما می تونید با استفاده از روش های خیلی متنوعی اعتماد کاربران رو جلب کنید.
مثلا می تونید تبلیغ نویسی انجام بدید یا اینکه آدرس کسب و کارتون رو قرار بدید. تلفن ثابت یا همراه قرار بدید و یا اینکه پشتیبانی آنلاین یا پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی قرار بدید. شما از طریق خود اینستاگرام هم می تونید اعتماد کاربران رو خیلی خوب به دست بیارید و زیاد نیازی به نماد نیست اما همونطور که گفتم اگه صرفا در صفحه فرود استفاده کنید خوبه.
گزینه نهم: اینه که به هیچ وجه از عکس های فیک و بزرگ و فتوشاپ شده استفاده نکنید. اگه می خواید از عکس استفاده کنید بهتره خودتون عکس بگیرید حتی با موبایل. جدیدا هم دوربین موبایل ها با دوربین های حرفه ای رقابت می کنه و شما فقط نیاز دارید کمی عکاسی بلد باشید. بهتره از پشت صحنه کار خودتون یا وقتی که دارید کار می کنید عکس بگیرید این تاثیرش ممکنه حتی هزار برابر یه عکس فیک و فتوشاپ باشه. چون چنین عکس هایی که فیکن و فتوشاپن هیچگونه حس اعتماد و وابستگی ایجاد نمی کنن اما اگه خودتون عکس بیرید از فضای کسب و کارتون، حتی اگه کیفتش پایین هم باشه تاثیر بیشتری داره و باعث ایجاد اعتماد می شه.
و گزینه دهم و آخری که باید در موردش کمی بحث کنیم اینه که اکیدا از قرار دادن المنت های حرفه ای در لندینگ پیج خودداری کنید چون امکان داره یه کاربر به صفحه فرود شما هدایت بشه و زیاد هم حرفه ای نباشه. بلد نباشه با آپشن های سایت کار کنه در نتیجه به احتمال زیاد اطلاعاتی نمی ده، تماسی نمیگیره و یا محصولی نمی خره و صفحه رو می بنده.
دوستان در این ویدئو با هم ۱۰ مورد از مواردی رو بررسی کردیم که استفاده کردن یا نکردن اونها باعث می شه تا ما بیشترین بازدهی رو از صفحه فرود خودمون دریافت کنیم. اگر سوال، نظر یا انتقادی دارید در زیر همین صفحه مربوط به لندینگ پیج اون رو با ما در میون بزارید. خیلی ممنون که در این ویدئو با من همراه بودید. خدانگهدار.

تحلیل و بررسی چند مورد صفحه فرود

خب قرار است که در این بخش جذاب چندین و چند لندینگ پیج را با هم بررسی کنیم و مزایا و نقاط ضعفشان را با هم بررسی کنیم. شما هم می توانید از بخش کامنت ها در زیر همین صفحه، در بخش تحلیل و بررسی چند مورد صفحه فرود، با ما همکاری کنید.

لندینگ پیج اول

نام سایت: ملی چارتر

عکس صفحه فرود:

 

اولین مورد مثبتی که در این صفحه به چشم می خورد این است که در بالای صفحه و در بخش ارتباط با ما چند پل ارتباطی من جمله شماره تماس و ایمیل قرار داده شده است. اما این وسط یک مشکل وجود دارد. این سایت بخش ارتباط با ما را تبدیل به المنت آکاردئون کرده است که باعث می شود کاربران غیرحرفه ای وب کار کردن با آن را بلد نباشند. در ابتدای صفحه هم یک عکس فتوشاپی و بی خاصیت قرار داده شده است که هیچ دردی را از کاربر دوا نمی کند و عدم وجود آن بهتر است.

همچنین کمی که اسکرول می کنیم در سمت چپ صفحه ابتدا یک عکس با مضمون پرداخت آنلاین وجود دارد که شما را بدون هیچ دلیل و خریدی به صفحه پرداخت هدایت می کند که عدم وجود آن بهتر است. بعد از آن یک عکس حاوی شماره تلفن پشتیبانی قابل کلیک وجود دارد که این هم یک مورد مثبت است. همچنین در زیر عکس پشتیبانی تلفنی عکسی قابل کلیک با مضمون قوانین و مقررات و در پایین تر عکسی قابل کلیک که شما را به پتشیبانی تلگرامی هدایت می کند قرار دارد. بهتر می بود که عکس پشتیبانی تلگرام با عکس قوانین و مقررات جا به جا می شد. چون که ارتباط با پشتیبانی و کسب اطلاعات از قوانین و مقررات مهم تر است. همچنین می توانستند به جای پشتیبانی تلگرام که در ایران فیلتر است، از پشتیبانی آنلاین یا پشتیبانی واتس اپ استفاده کنند. چرا که بیشتر اوقات VPN کاربران خاموش است یا اصلا VPN ندارند و در نتیجه ارباط تلگرامی دچار اختلال خواهد شد.

در بخش اصلی و وسط صفحه مشاهده می کنیم که قیمت چندین مبدا به مقصد مشخص شده است. در این صفحه فقط ۹ مبدا وجود دارند که به احتمال زیاد پر درخواست ترین مبداها برای سفر هستند. اما بهتر بود کلیه مبداها به مقاصد قرار داده می شد تا شانس فروش بیشتری وجود داشته باشد.

به سمت راست صفحه می رویم. اولین المنت قرار داده شده در سمت راست صفحه، 

 

چند نکته در مورد طراحی لندینگ پیج

پ.ن: کلیه عکس ها از صفحات اینترنتی مختلف رکورد شده و ما کیفیت، اصالت، قیمت و پشتیبانی محصولات ارائه داده شده در برخی از عکس های قرار داده شده در صفحه را تضمین نمی کنیم. قبل از هر گونه اقدام، بررسی های لازم را انجام دهید.