سوشیال سیگنال چیست؟

سوشیال سیگنال چیست

سوشیال سیگنال به واکنش های کلی کاربران به تمام، بخشی و یا صفحه ای خاص از یک سایت در شبکه های اجتماعی می گویند که توسط خزنده های گوگل شناسایی می شوند، این فعالیت ها شامل پسندیدن، ارسال کامنت، به اشتراک گذاری و سایر اقدامات کاربران در شبکه های اجتماعی است .
سوشیال سیگنال ها می توانند از هر شبکه اجتماعی مانند (فیسبوک، توئیتر، لینکدین، پینترست) و غیره باشند. مهمترین شبکه های اجتماعی برای دریافت سوشیال سیگنال، فیسبوک، توئیتر و گوگل پلاس هستند. متاسفانه شبکه های اجتماعی ایرانی نمی توانند قدرت زیادی را به سایت شما منتقل کنند اما در عوض سرویس های اشتراک ویدئو و وبلاگدهی ایرانی برای سئو خیلی خوب عمل می کنند.

تاثیرگذاری سوشیال سیگنال ها

اگر بخواهیم میزان تاثیر سوشیال سیگنال ها در بهبود رتبه یک سایت را توصیف کنیم بهتر است بگوییم آنها بسیار تاثیرگذارند و بزودی در مقابل کم شدن قدرت فاکتورهای بسیار مهم گوگل برای رتبه بندی سایت ها، قدرت و سهم آن ها از تاثیر بر مبحث بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو بسیار بیشتر خواهد شد. چون گوگل می داند که کاربران در شبکه های اجتماعی فعالیت قابل توجهی دارند پس فعالیت کاربران در شبکه های اجتماعی را جز یکی از فاکتورهای بهبود رتبه سئو قرار داده است.

افزایش سیگنال‌های اجتماعی (یا همان سوشیال سیگنال ها) نمایانگر محتوای خوب و بالا رفتن ارزش سایت در نظر کاربران است . زمانی که صفحات یک سایت در شبکه های اجتماعی مورد اشتراک قرار می گیرند، موتورهای جستجوگر فرض می کنند که آن صفحه و یا صفحات دارای محتوایی مطلوب، دوست داشتنی و تازه هستند.

تاریخچه مختصری از سوشیال سیگنال

در دسامبر سال ۲۰۱۰، یعنی همان زمانی که شبکه های اجتماعی در حال اوج گرفتن بودند، دنی سالیوان (danny Sullivan ) – مقاله نویس فعال در مجلات Maximized Online”” و “Search Engine Land “- مقاله ای نوشت و به صورت ملموس به بیان سیگنال های شبکه های اجتماعی و تاثیر آن ها بر رتبه بندی موتورهای جستجو پرداخت. اما این مقاله در نوع خودش در زمانی زودتر از زمانی که بایستی می بود انتشار یافت و به همین دلیل مورد انتقادهای فراوان قرار گرفت.

همچنین بیشتر افراد تاثیر کار بر روی دریافت بک لینک و یا سایر فاکتورها را در صنعت بزرگ سئو، بسیار بیشتر از سوشال سیگنال می دانستند، از این رو به این فاکتور جدید اهمیت زیادی نمی دادند.
اما بزودی معلوم شد که تاثیر شببکه های اجتماعی بر سئو شگفت انگیز است. چراکه آنها فهمیدندگوگل میزان فعالیت کاربران یک سایت را در شبکه های اجتماعی سنحیده و بر اساس عوال متعددی همچون طرفداران، پسندها و اشتراک گذاری های پستهای صفحه یک سایت در فیسبوک، توئوتر و سایر شبکه های اجتماعی پر طرفدار (چون پینترست و لینکدین) میزان رضایت کاربران از یک سایت را می سنجد و آن را به صورت آشکار در نتایج بروز می دهد.

تنها دلیل گوگل برای تعریف مبحث بهینه سازی سایت و وضع قوانین و مقررات دشوار، این است که سایت ها می بایست محتوایی تازه و مطلوب را به کاربران تحویل داده و یا برای آنان منعکس کنند، موتورهای جستجو بر روی اینکه یک سایت چقدر برای بازدید کننده های خود احترام قائل است و در مقابل آن کاربران به چه میزان از داده ها و محتوای یک سایت لذت می برند، و در رابطه با باآن بحث و گفتگو می کنند بسیار کنجکاو هستند.

همچنین، از آنجایی که کاربران در هیچ مکانی مانند شبکه های اجتماعی ایده ها و افکارشان را  راجع به یک مطلب اظهار نمی کنند گوگل همیشه سعی بر این دارد تا جایی که امکان و قدرتش را دارد رفتارهای گاربران را در شبکه های اجتماعی تحلیل کند تا میزان علاقه مندی کاربران را در شبکه های اجتماعی معتبر سنجیده و نتیجه نظرات آنها را به صورت واضح و مستقیم بر روی نتایج جستجو تاثیر دهد.

امروزه شبکه های اجتماعی چیزی بیش از چند رسانه جمعی برای تفریح، کسب اطلاعات و یا پیگیری اخبار هستند، آن ها به عنوان یک کانال مهم در تعیین رتبه سئو نفش بزرگی را بازی می کنند. در حال حاضر مسئله تجارت الکترونیک برای همه مردم جهان به امری مهم تبدیل شده است. به همبن علت نسخه جدید خزنده ها و الگوریتم ها به گونب برنامه نویسی شده اند تا عمل یکپارچه سازی بازخورد کاغربران وب در سایت ها و شبکه های اجتماعی را به خوبی انجام دهند.

عمل یکپارچه سازی صفحات وب و شبکه های اجتماعی یعنی ادغام رفتارهای کاربران یک سایت مانند بانس ریت و شبکه های اجتماعی مانند تعداد ریتوینت ها به گونه ای کهه نتیجه ای عادلانه از بازخورد کاربران و همچنین سایر رفتارهای آنان دز رابطه با یک سایت به دست آید.

از دیگر موارد تاثیرگذاری روز افزون شبکه های اجتماعی بر وب می توان به همکاری دو شرکت گوگل و توئیتر برای تسهیل دسترسی خزنده ها به داده های ننسبی کاربران اشاره کرد. همچنین بر اساس نقل شده های مجله های معتبر فعال در عرصه سئو و بسایت تحلیل داده های وب(mention)از دیگر شبکه های اجتماعی موثر در بهینه سازی می توان به تامبلر، ردیت و استمبل اپن اشره کرد

این را در نظر داشته باشید که موترهای جستجو، مطابق میل کاربران عمل می کنند، پس هیچ گاه تاثیرات شبکه های اجتماعی در ترفیع رتبه یک سایت را فراموش نخواهند کرد. برای همین است که هرچه سریع تر باید دست به کار شوید و با ایجاد محتوای خوب و فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی، سعی کنید سیگنال های شبکه های اجتماعی صفحات ساییت خود را افزایش دهید. مطمئن باشید پس از دریافت سوشال سیگنال، تاثیر بزرگ و بی قید و شرط آن را در بهبود فرایند بهینه سازی سایت خود برای جستجوگر ها مشاهده خواهید کرد.

چگونه مقدار دریافتی سیگنال شبکه های اجتماعی را بسنجیم؟

همانگونه که در طول مقاله برایتان شرح دادیم سوشال سیگنال یکی از مهم ترین معیارهای گوگل جهت ارتقای رتبه وبسایت هاست. همچنین برای اینکه صفحه ای از سایت را در فرایند سئو ارتقا یابد می بایست سوشال سیگنال صفحات سایت سایت رقیبان بررسی گردد، از این رو سایتهایی وجود دارند که مقدار سیگنال های شبکه های اجتماعی را می سنجند. یکی از سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کند سایت سوشیال سیگنال چک است که می توانید از طریق آن سوشیال سیگنال های دریافتی رقبا را بررسی کنید.

چگونه می توانید سوشیال سیگنال رایگان دریافت کنید؟

با استفاده از طریق سایت فالولایک می توانید بسیار ساده و در عرض یک سایت مقدار بسیار زیادی اعتبار برای دریافت سوشیال سیگنال دریافت کنید.

سخن آخر

سوشیال سیگنال ها یکی از فاکتورهای نسبتا مهم در سئو هستند و شما می توانید با داشتن سوشیال سیگنال بسیار جلوتر از رقبا باشید. برای همین پیشنهاد می کنیم حتما سوشیال سیگنال برای سایت خود بگیرید تا نتیجه ای بهتر در سئو حاصل شود. در قدم آخر هم از شما می خواهیم تا اگر سوال، مشکل یا تجربه ای در این زمینه دارید در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: افزایش فالوور اینستاگرام – رشد شگفت انگیز هواداران واقعی با تکنیک های ۲۰۲۰

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *